spatiu verde

* Urban Parc Amenajări se va ocupa de spațiile verzi din municipiu

Din 2014, Romanul va avea o nouă societate a Consiliului Local – Urban Parc Amenajări, aceasta fiind a doua firmă după Locato Municipal Serv, cea care se ocupă de administrarea locuințelor, cimitir și serviciul pentru câinii fără stăpân. SC Urban Parc Amenajări (UPA) a fost înființată în 2012, cu scopul de a administra spațiile verzi din municipiu. Problema cea mai importantă a conducerii administrației publice locale este să găsească forma necesară pentru ca noua societatea să se poată gospodări singură, fără a afecta dările plătite de contribuabili.

“Această societate se va ocupa în primul rând cu gestionarea spațiilor verzi și divertismentul din municipiu. Nu știu câți angajați va avea, dar sper să nu aibă peste 50-60 și sigur nu va avea sub 20-25 de salariați. Societățile consiliilor locale care desfăşoară activități în favoarea comunității nu sunt mari producătoare de venit. Ele au nevoie de subvenții. Nu poți pune la Ștrand un bilet de un milion, ci un tarif accesibil, dar din care să poți suporta și întreținerea. La Parcul municipal nu poți pune bilet, deoarece este grădina mare a orașului, dar, în acelaşi timp aici trebuie făcute reparații”, a declarat primarul Laurențiu Leoreanu.

O idee a administrației publice locale este de a îngloba unul din serviciile profitabile în noua societate. Este vorba de Direcția de Administrare a Piețelor și Oboarelor care, numai anul acesta, a avut în buget disponibile circa 10 miliarde de lei vechi pentru investiții, din care 7 miliarde pentru construirea noii parcări etajate, obiectiv amânat pentru la anul.

Vom gândi să cuplăm noua societate cu o activitate care este profitabilă din punct de vedere economic. Este o idee, nu am luat decizia încă. Vrem ca în această societate să intre Direcția de Administrare a Piețelor, inclusiv partea de parcări. Altfel, societatea riscă să moară în câțiva ani sau să trăiască doar din subvenția de la stat. Nu poți pune prețuri mari pe servicii, dar trebuie să asiguri salarii și activitățile conexe”, a mai precizat primarul Laurențiu Leoreanu.

Așa cum spuneam, CL Roman mai deține o societate – Locato Municipal, pe tema căreia au existat discuții privind un management mai riguros. Edilul spune că nu se mai pune problema acum a înlocuirii directorului – Constantin Damaschin, dar o variantă ar fi, peste ceva ani, uniunea celor două.

Într-o primă etapă vom începe cu servicii separare, dar se va ajunge la joncționarea celor doua entități. La Locato nu dorim deocamdată să schimbăm conducerea. Lucrurile merg bine. Au și ei greutăți, fiind nevoiți să suporte din banii societății datoriile acumulate de unii locatari ai apartamentelor cu chirie”, a mai spus edilul.

În ceea ce privește conducerea noii societăți, primarul Leoreanu spune că va organiza un concurs, care să nu vizeze doar „calităţile politice”: “Vom angaja o persoană competentă, profesionistă, care să nu țină de latura politică, ci de cea tehnico-economică. Ne interesează oameni pricepuți, care să fie bun gospodari, cu studii, care să aibă spirit practic şi să poată lua decizii”. (C. MATEI)