Agenția Națională de Administrare Fiscală depune eforturi pentru a ușura viața contribuabililor, dacă nu în privința sumelor pe care le au de plătit, măcar în ceea ce privește modul în care pot face plata. Astfel, ANAF-ul pune la dispoziția contribuabililor servicii de natură electronică și telefonică.
În ceea ce privește Internetul, ANAF-ul pune la dispoziția persoanelor fizice care dețin un Cod Numeric Personal un serviciu numit Spațiul Privat Virtual (SPV), prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor privind situația fiscală a contribuabilului. Înregistrarea în SPV se poate face pe site-ul www.anaf.mfinante.gov.ro, secțiunea „Servicii Online” – Serviciul înregistrare / Înrolarea persoane fizice fiind necesare următoarele informații: datele de identificare, un număr de telefon mobil valabil, o adresă de e-mail valabilă și un număr de decizie de impunere emisă de ANAF încecând cu anul 2013. În cazul în care contribuabilii nu dețin o astfel de decizie, ei pot completa formularul on-line și cu codul de identificare, comunicat on-line după completare putându-se apoi deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere cu actul de identitate la ghișeul dedicat validării înregistrării în SPV.
Codul eliberat pentru validare este valabil doar pentru 10 zile. În Spațiul Privat Virtual contribuabilii persoane fizice au la dispoziție următoarele servicii: depunerea declarațiilor fiscale; solicitarea și eliberarea adeverințelor de venit electronice, care constituie documente originale în formă electronică; solicitarea și eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice; vizualizarea sumelor datorate de către contribuabil în baza declarațiilor și încasărilor înregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF; confirmarea încasărilor sumelor plătite după înregistrarea în SPV, precum și a compensărilor și restituirilor făcute de ANAF; primirea deciziilor de impunere emise de ANAF; verificarea sumelor aferente contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajator; registrul și istoricul tuturor cererilor/solicitărilor/declarațiilor transmise de către ANAF prin SPV.
ANAF-ul operează și un call-center prin intermediul numărului de telefon 031.403.91.60 unde contribuabilii să poată adresa întrebări de asistență în domeniul fiscal sau în domeniul Tehnologiei Informației. De asemenea, la numărul de telefon 0800.800.085, disponibil 24 din 24 de ore, gratuit, contribuabilii vor putea sesiza refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal și actele de corupție înfăptuite de către funcționari ai Ministerului Finanțelor Publice și instituțiile subordonate.
Printr-un SMS la numărul 1300, contribuabilii pot obține următoarele informații privind un anumit agent economic: codul de identificare fiscală, denumirea agentului economic înregistrat/neînregistrat în scopuri de taxă pe valoară adăugată, starea de inactivitate fiscală a agentului economic, aplicarea sistemului de taxă pe valoară adăugată la încasare.