0:00

Amenzi de 11.000 lei pentru comercianţii de suplimente alimentare, ZCH NEWS - sursa ta de informații

În perioada 23-30.06.2014, în conformitate cu programul de control al ANPC 2014, s-a desfăşurat o acţiune de control pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind modul de comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a suplimentelor alimentare. Au fost verificaţi 13 operatori economici, care comercializează suplimente alimentare pe raza judeţului Neamţ, constatându-se abateri de la legislaţia din domeniul protecţiei consumatorilor la 11 dintre aceştia. Gama sortimentală a acestor produse este foarte diversificată, predominând suplimentele sub formă  de tablete, capsule, comprimate, tincturi de plante, soluţii hidroalcoolice din una sau mai multe plante.

Acţiunea de control s-a desfăşurat în reţeaua de distribuţie şi comercializare (farmacii, magazine nespecializate şi magazine tip plafar). Ca urmare a constatărilor făcute s-au dispus următoarele: oprirea temporară de la comercializare pentru cantitatea de 4 kg, în valoare totală de 518 lei; oprire definitivă de la comercializare pentru o cantitate de 1 kg în valoare de 52 lei; 5 amenzi contravenţionale în valoare totală de 11.000 lei şi 7 avertismente.

În ce priveşte modul de informare al consumatorilor asupra elementelor de identificare şi caracterizare ale suplimentelor alimentare comercializate, este de menţionat faptul că au fost identificate produse pentru care s-a constatat că denumirea de supliment alimentar nu este înscrisă pe ambalaj, ci doar pe prospect; pentru a citi această informaţie, consumatorul ar trebui să desfacă ambalajul; produse la care lipseşte de pe ambalaj avertizarea  obligatorie “a nu se depăşi doza zilnică recomandata”; produse de provenienţă Franţa, pentru care lipseşte de pe ambalaj sau de pe prospect avertizarea obligatorie  “produsele nu trebuie să fie lăsate la îndemâna copiilor mici”; coexistenţa la comercializare a unui acelaşi tip de produse cu etichete diferite – unele greşit inscripţionate (ca urmare a mai multor tranşe de aprovizionare) care ar fi trebuit reetichetate; s-au constatat şi abateri referitoare la afişarea preţurilor – preţurile nu sunt afişate la toate produsele, se folosesc etichete autoadezive cu înscrisuri mici, ilizibile, prin forma de expunere a produselor preţurile nu sunt accesibile consumatorilor, în aproape toate cazurile fiind necesară intervenţia vânzătorului. (Z.C.H.)

Articolul precedentEvaziune cu pulpe de pui
Articolul următorContraziceri politice pe seama microbuzelor școlare