Când ai decis pentru prima dată să ai propria afacere ca electrician autorizat, marketingul nu era probabil cea mai mare prioritate a ta şi nici nu te-ai gândit la el. Ştim cu toţii că un electrician profesionist nu va avea niciodată timp să se ocupe de marketing ca la carte pentru că este prins cu lucrări şi de aceea oferim mai multe sfaturi şi sugestii pentru o promovare optimă.

1. Mesterilocali – o idee bună de promovare fără efort

O idee bună de promovare cu minimum de efort este site-ul Mesterilocali. Indiferent dacă operezi ca electrician Bucuresti sau activezi în orice altă zonă, pe acest site îţi vei găsi cu siguranţă locul şi în plus, nu trebuie să îţi mai faci tu griji cu privire la tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare, deoarece în spatele acestei platforme online stă o echipă cu experienţă care se ocupa de marketing.

2. Păstrează-ţi colaboratorii aproape

Cu cine îți place să lucrezi? Ce fel de intervenţii au fost cele mai profitabile pentru tine în trecut? Știind cu cine să lucrezi îţi va fi mai uşor să iei cele mai bune decizii vis a vis de activitatea pe care o desfăşori.

Dacă eşti în căutarea unor proiecte de construcții noi, vei dori să contactezi antreprenorii și arhitecții din zona ta, ceea ce înseamnă că va trebui să contactezi antreprenori locali. Află la ce evenimente participă acești clienți și asigură-te că eşti prezent. Chiar dacă nu au niciun proiect  pentru care să aibă nevoie de ajutor chiar acum – sunt oameni de la care poți învăța multe. Ce le place la electricienii cu care lucrează în prezent? Ce le displace?

Dacă vrei să faci  lucrări de întreținere sau reparații în case — asigură-te că  iei contact cu asociațiile de proprietari. Vezi dacă poţi fi prezent la întâlnirile lor pentru a împărtăși sfaturi gratuite (și o carte de vizită).

Indiferent de piața țintă – asigură-te că te întâlneşti cu alți contractori. Alătură-te grupurilor de conducere sau organizațiilor profesionale. Dacă ai vreodată un moment în care ai prea multe lucrări – fă o favoare unui coleg şi cedează-i proiectele tale. A avea o relație bună cu colegii tăi poate deschide calea pentru viitoare recomandări într-o perioadă mai puțin ocupată.

3. Păstrează-ţi clienţii aproape

După cum îţi va spune orice agent de marketing: întotdeauna costă mai puțin să menţii un client decât să obţii un client nou. Deci, ce se întâmplă după ce termini un proiect?  Traseul uşor este acela în care primeşti mulţumiri, eşti plătit şi îi spui clientului să te sune ori de câte ori are nevoie de tine.

O cale mai rapidă este aceea de a rămâne mereu în atenţia clienţilor. Dacă ai efectuat lucrări de întreținere sau reparații — trimite un mesaj text rapid sau un e-mail pentru a verifica cum funcționează lucrurile.

Oferă gratuit o verificare anuală clienților anteriori. Este o modalitate bună de a verifica potențialele lucrări de întreținere viitoare și de a consolida mai bine această relație.

Trimite cărți poștale și memento-uri – în special în perioada sărbătorilor. Unii antreprenori trimit chiar materiale promoționale ieftine, de marcă (cum ar fi brelocuri de chei, deschizătoare de sticle, brichete, pixuri) că mici cadouri.

Dacă lucrezi în primul rând cu alte companii, oferă-te să mergi la birou și să aveţi o mică discuție cu angajaţii. Experiența ta în depanarea de bază poate fi de mare ajutor pentru clienții potențiali. Și ajutorul clienților potențiali poate fi o modalitate excelentă de a asigura lucrări noi și continue.

Mesterilocali este o platformă cu ajutorul căreia îţi poţi mări considerabil numărul de clienţi, problema este că dacă serviciile pe care le oferi nu sunt de calitate există riscul de a nu obţine rezultatele dorite şi în timp clienţii vor dispărea de tot. Atunci când începi să îţi faci promovare tot ce trebuie să faci este să te ocupi de clienţii tăi ca şi când ai lucra pentru tine şi să te asiguri că le oferi cele mai bune soluţii pentru toate problemele pentru care au apelat la un electrician profesionist. Astfel, îţi vei atrage recenzii pozitive şi te poţi bucura de clienţii tot timpul anului chiar şi în perioadele de criză.