pietricica turism
serbarile zapezii

borca primar geo nitaPrimarul din Borca, Ovidiu Geo Niță, spune că 26 de familii din comună au ajuns la disperare din cauza unei intervenții făcute de E.ON Moldova pe 11 august, în urma căreia le-a fost distrusă toată aparatura din gospodării.

„Am stat o zi să depun o sesizare la ei și să le cer să trimită o comisie în teren pentru a constata cele spuse de oameni. Nici până azi, 23 august, n-a venit nimeni. Am cerut și ajutorul prefectului și pe al președintelui CJ ca să intervină și să-i convingă pe cei de la E.ON să trimită echipa să constate. Nu mai știu cui să mă adresez și bieții oameni au rămas fără tot ce aveau în case, televizoare, combine frigorifice și ce-or mai fi adunat ei într-o viață întreagă”, a spus Ovidiu Geo Niță, primarul din Borca.

E.ON SE LogoPe 23 august am cerut un răspuns celor de la E.ON cu privire la cazul semnalat de edilul din Borca, iar două zile mai târziu aflăm și punctul de vedere oficial al companiei.

„În data de 11 august, în urma unor lucrări  la un post de transformare din localitatea Sabaşa, s-a produs un incident în urma căruia  este posibil să fi fost afectată aparatura electrocasnică la o parte din gospodăriile din localitate. La momentul de faţă, o comisie internă de specialişti analizează incidentul în vederea identificării cauzelor care l-au produs”, este precizat în răspunsul oferit de Sorin Munteanu, de la Departamentul Comunicare Corporatistă al E.ON România.

Totodată, aflăm că oamenii din Borca mai au de așteptat până săptămâna viitoare pentru a se bucura de prezența reprezentanţilor E.ON, care se vor deplasa în teren împreună cu reprezentantul companiei de asigurări pentru constatări. Deci, avaria invocată de oameni s-a produs pe 11 august, iar echipa vine să constate eventualele pagube abia din 29 august încolo.

Iar dacă se constată pagube, despăgubirile nu se dau bătând din palme, așa cum s-a distrus aparatura oamenilor: „În ceea ce priveşte acordarea despăgubirilor pentru aparatura electrocasnică deteriorată, acestea se acordă în condiţiile stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Astfel, potrivit prevederilor legale, consumatorii vor fi despăgubiţi pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacă acestea au fost cauzate de funcţionarea necorespunzătoare a reţelei electrice de distribuţie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrică. Excepţie fac receptoarele electrocasnice de tipul lămpilor electrice şi receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul acestor despăgubiri”.

Este bine de știut, totuși, că cei de la companie „regretă acest incident şi îi asigură pe consumatorii afectaţi că vor face toate demersurile pentru despăgubirea clienţilor ce au fost prejudiciaţi, în condiţiile legii”. (Andreea AMARIEI)