De cele mai multe ori, lipsa timpului liber si modul de viata predominant sedentar reusesc sa ne indeparteze de forma fizica ideala. Chiar si atunci cand suntem foarte motivati, un program de alimentatie sanatos poate fi destul de greu de respectat, motiv pentru care silueta “slim fit” pare tot mai departe.

Daca faci parte din categoria de persoane care nu accepta infrangerea in lupta cu kilogramele, afla ca cea mai eficienta metoda de a slabi si de a-ti mentine sanatatea corpului este folosirea intensa a unui aparat care permite exercitii cardio, precum bicicleta fitness.

Unele persoane vor sa isi atinga obiectivele sportive, in timp ce altele cauta o scuza pentru a nu depune efortul necesar. Astfel, in multe dintre situatii, persoanele care folosesc acest tip de aparate fitness nu traseaza obiective clare si nu urmeaza un program de exercitii bine definit, motiv pentru care multe dintre antrenamentele pe bicicleta fitness sunt foarte anoste si implica un minimum de efort, conducand astfel la rezultate slabe.

Tocmai de aceea, trebuie sa hotarasti de la bun inceput daca vrei cu adevarat o schimbare in bine sau daca doar cauti o scuza pentru a dovedi nefunctionala inca o metoda de slabit care presupune efort si determinare.

Ce poti obtine in urma exercitiilor pe bicicleta fitness?

Atunci cand dai dovada de perseverenta, antrenamentele desfasurate cu regularitate iti vor aduce rezultate deosebite, in special daca respecti un regim alimentar corespunzator si duci la bun sfarsit programe de exercitii variate si solicitante. Astfel, bicicleta fitness te va ajuta sa dai jos foarte rapid kilogramele in exces si iti va imbunatati atat sistemul cardiovascular si starea generala de sanatate, cat si rezistenta la efort sustinut.

Antrenamentele intense ofera cele mai bune rezultate!

Slabitul si tonifierea musculaturii sunt printre cele mai des intalnite obiective din lista persoanelor care aleg bicicleta fitness, insa trebuie sa stii ca vei avea nevoie de o conditie fizica buna pentru a reusi sa desfasori programe intense de antrenament. Cu cat solicitarea este mai mare, cu atat corpul va arde mai multe calorii, topind depozitele de grasime.

Tocmai de aceea, ideal ar fi sa-ti propui imbunatatirea conditiei fizice, iar una dintre cele mai bune metode este cea care se ghideaza dupa Ritmul Cardiac Maxim (RCM). Atingand si mentinand un nivel cardiac ridicat, vei reusi sa-ti imbunatatesti simtitor anduranta prin cresterea capacitatii de recuperare dupa sesiuni de activitate fizica intensa si efort sustinut.

Multe modele au senzori care “citesc” ritmul cardiac pe durata exercitiilor, insa daca bicicleta pe care o folosesti nu ofera aceasta functie, te poti ghida dupa Rata de Efort Perceput (REP). Aceasta este o scara de la 1 la 10 care te ajuta sa evaluezi efortul depus: 1 este usor, 5 este efort moderat, iar 10 este limita superioara de solicitare la care poate ajunge corpul tau. Iata un program de antrenament pentru imbunatatirea rezistentei la efort sustinut:

– incepe cu o incalzire de 5 minute – pedalare lejera, fara efort;

– 5 minute in zona 50-60% RCM sau 4-5 REP;

– 5 minute in zona 60-70% RCM sau 6-7 REP;

– 5 minute in zona 70-80% RCM sau 7-8 REP;

– 2 minute de efort sustinut in zona de 80-90% RCM sau 8-9 REP;

– 10 minute: lasa ritmul cardiac sa scada la circa 60% din maxim, apoi readu-l la 80-90% si incearca sa depasesti 90%, dupa care micsoreaza-l din nou pana la 60-70%. Continua sa repeti acest proces pe toata durata celor 10 minute;

– incheie antrenamentul pe bicicleta fitness cu o perioada de 5 minute de revenire, pedaland usor.