Implementarea unui nou sistem informatic la casele de pensii, odată cu intrarea în vigoare a noii legi a pensiilor de la 1 septembrie, a adus probleme în procesarea dosarelor depuse după această dată. O bună perioadă de timp softul pentru stabilirea drepturilor de pensie nu a funcționat ceea ce a făcut ca nu doar în Neamț, ci la nivel național, să nu poată fi prelucrate actele depuse de cei care au vrut să se retragă din activitate. Casa Națională de Pensii a anunțat că problema a fost remediată și cererile sunt procesate. Mai mult, cei mai tineri pensionari vor primi drepturile bănești restante până la încheierea anului.
„A început stabilirea drepturilor de pensii pentru persoanele care au depus cereri începând cu luna septembrie 2024‼️ Casele teritoriale de pensii au început de luni – 02.12.2024 – să emită decizii de pensii pentru persoanele care au depus cereri începând cu luna septembrie 2024, în temeiul Legii nr.360/2023 privind sistemul public de pensii.
Pentru aceste decizii, drepturile curente și restante vor fi achitate în cursul lunii decembrie 2024 conform regulamentului de plăți (prin mandat poștal, în cont bancar sau, în situații excepționale, prin casieria caselor teritoriale de pensii)”, anunță Casa Națională de Pensii într-o postare pe Facebook.
Aceeași sursă mai arată că au fost asigurate toate sumele necesare plății pensiilor și celorlalte drepturi care se achită prin intermediul caselor teritoriale de pensii. Reamintim că probleme în procesarea dosarelor de deschidere a drepturilor de pensii sunt vechi de câteva luni fiind semnalate încă din luna octombrie (amănunte aici https://mesagerulneamt.ro/2024/10/probleme-in-procesarea-noilor-dosarelor-de-pensionare/ ).
FOTO Casa Națională de Pensii Facebook
(G. S.)