O nouă piață online pentru producătorii români a fost creată de trei liceeni, dintre care unul este elev la Colegiul Național „Calistrat Hogaș” din Piatra Neamț.

Ovidiu Mihăilescu, în clasa a XII-a, s-a alăturat inițiativei colegului său, Andrei Dragoș Pătrașcu, tot în clasa a XII-a, din Focșani, cel care împreună cu o firmă de software a creat platforma farmeria.ro. Celor doi li s-a alăturat și Horea Dobai, în clasa a XII-a, din Oradea, iar împreună gestionează această platformă cu acces gratuit pentru cei care își vând produsele pe care le cultivă, le pregătesc.

Ideea liceenilor vine ca răspuns la limitările sociale și economice din această perioadă, iar principalul lor scop este de a stimula și comerțul cu produse autohtone, realizate local. Platforma este deschisă părerilor și evaluărilor din partea cumpărătorilor, în funcție de care se face selecția ofertei de calitate, spun inițiatorii. Andrei Dragoș Pătrașcu este olimpic național medaliat cu aur la Olimpiada TIC și premiat anual la concursul național de informatică InfoEducație, care a realizat diverse platforme, între care una pentru stocarea dosarului medical online, un program care analizează securitatea altor site-uri, etc.

Despre noua piață online, fondatorii spun că este recent lansată la nivel național și că stimulează bunele practici în domeniul comercial, șansa ca producătorii români să fie cunoscuți și să-și extindă activitatea. „Platforma promovează producătorii locali și comerțul comunitar, chiar prin modul în care sortează și afișează produsele utilizatorilor: prioritate au produsele din aceeași localitate, apoi cele din județul respectiv. În acest sens, persoanele care achiziționează produse naturale prin intermediul farmeria.ro, susțin creșterea economiei și producției României. De altfel, eforturile și calitatea produselor realizate de către producătorii locali, aspecte adesea ignorate în contextul economic actual, vor fi fructificate și promovate într-un cadru dinamic, prin contactul acestora cu clienții interesați. Demersul nostru a pornit de la conștientizarea faptului că producătorii locali au produse de o deosebită calitate și în același timp naturale, iar această piață nu este valorificată și îndeajuns de apreciată de către români, care, de regulă, achiziționează produse din import. Așadar, ne-am decis să promovăm produsele naturale, să stimulăm economia României și, totodoată, să le oferim clienților rapiditatea și lejeritatea căutării celor mai bune produse prin intermediul opțiunilor prezente pe platformă. Îndemnăm cumpărătorii să își orienteze atenția spre produsele autentice, care provin din gospodăriile proprii ale producătorilor”. Platforma este disponibilă în două limbi, respectiv limba română și limba maghiară, cu scopul de a eficientiza comerțul de produse bio, precizează fondatorii. Clienții vor avea posibilitatea de a transmite feedback producătorilor, iar, în cazul în care este raportat un abuz sau producătorii au comercializat produse necalitative, aceștia nu vor mai avea acces la platformă.

(C.I.)