Angajatorii nemțeni pot achiziționa și pot distribui propriilor angajați tichete pentru activități casnice. Acestea pot fi acordate ca primă sau ca bonus, cu precizarea numelui, prenumelui și codului numeric personal al angajatului care poate utiliza tichetul de activități casnice. Pentru a achiziționa astfel de tichete, angajatorii trebuie să se înscrie în platforma electronică de evidență a desfășurării activităților casnice.
„Achiziția se face în baza unui contract cu agenția pentru ocuparea forței de muncă în raza căreia are sediul/sediul social sau punctul de lucru. Pentru achiziționarea a cel puțin 600 de tichete într-un an, pentru un angajat, angajatorii pot primi, cu titlu gratuit, la cerere, în anul următor, 50 de tichete înmulțit cu numărul angajaților pentru care s-a îndeplinit aceasta condiție. Valoarea unui tichet este de 15 lei și poate fi actualizată anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat”, a declarat Daniel Chirilă, director executiv AJOFM Neamț.
Acordarea acestor tichete se face în funcție de bugetul fiecărui angajator, alocat pentru acest scop. Angajații care vor primi tichete pentru activități casnice datorează doar impozit și sunt scutiți de contribuțiile de asigurări sociale. Angajații care primesc tichetele le pot folosi pentru plata prestatorilor casnici, iar aceștia vor fi asigurați în sistemul de asigurări sociale și de sănătate prin preschimbarea în bani a minimum 85 de tichete de activități casnice, lunar. O persoană poate fi prestator casnic numai dacă a împlinit vârsta de cel puțin 16 ani și care dorește să aibă sau să-și suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activități casnice necalificate, fie că este șomer, pensionar, elev, student sau angajat. „Rolul AJOFM Neamț în gestionarea acestor tichete pe suport de hârtie sau electronic constă în faptul că la data preschimbării tichetelor în numerar va reține și vira impozitul și contribuțiile de asigurări sociale pentru prestatorii casnici”, a punctat directorul Daniel Chirilă.
(G. S.)