0:00

Strategii județene de dezvoltare marca Igloo, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Sala de ședințe a Consiliului Județean Neamț a găzduit o adunare denumită atelier de lucru. Cine avea curiozitatea să se apropie avea să vadă multe figuri cunoscute de primari, de directori care vin de obicei pe la grupurile de dialog social și angajați ai Consiliului Județean. Sub marca ”Igloo Architecture” era disponibil și un program, din care informația principală era că se lucrează la ”Strategia de dezvoltare a Județului Neamț”. Și că, în întâlnirea de ieri, ar fi trebuit să se discute care este stadiul procesului de elaborare a strategiei, care sunt principalele rezultate ale analizei-diagnostic, cu un focus pe domeniile social, economic, mediu, analize SWOT și, mai ales, lista provocărilor pentru 2014- 2023. Dialogul, aflăm tot din program, a fost moderat de experții Igloo.

Evident, la atelierul cu pricina, probabil din lipsă de spațiu sau cu gândul că nu e nevoie să știe prea multă lume ce se vorbește în locul respectiv, presa nu a fost invitată.

Cu regretul că nu vă putem prezenta care sunt respectivele provocări, menționăm, în treacăt, că firma cu pricina nu este o anonimă în Piatra Neamț, ea fiind declarată câștigătoare a unui concurs de propuneri urbanistice pentru amenajarea pietonalului din Piaţa 22 Decembrie. Asta, după ce câștigătoare a fost declarată altă firmă, dar la contestație a câștigat Igloo, pe modelul constructorului Turcu, care a refăcut Curtea Domenească și vecinătățile tot după o contestație. Firma pare să fie specializată pe arhitectură și, oricât am căutat (vezi foto) în obiectele de activitate secundare, nu am găsit ceva care să ne arate specializarea în ”scrierea” de strategii de dezvoltare.

Nu știm când se va finaliza munca plină de răspundere pentru elaborarea strategiei, dar sperăm ca măcar atunci să se facă minimul necesar de informare și pentru opinia publică. Nu de alta, dar în Neamț există o mulțime de oameni inteligenți care ar fi putut veni cu ceva sugestii, poate unele dintre ele mai bune decât cele venite de la primari interesați de localitatea lor sau de la funcționari deja plictisiți.

Valentin BĂLĂNESCU

Strategii județene de dezvoltare marca Igloo, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Articolul precedent65.000 de euro pentru igiena locuitorilor din Strada Fabricii
Articolul următor”Crimă ecvestră”