0:00

1.819 copii cu vârste între 3-6 ani și 249 de părinți din 20 de localități sărace din județul Neamț au primit sprijin în cadrul proiectului „Start în educație” derulat de Fundația World Vision România și Fundația OMV Petrom. Surpriza a venit la acest început de august, pentru copii sub forma unui pachet cu rechizite, materiale educative de știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică (STEAM), jocuri și produse de igienă – „Ghiozdănel cu viitor”. Una din comunitățile incluse în program este Valea Ursului: Preșcolarii noștri au primit un ghiozdan plin de bucurie si culoare și vă mulțumim! Resursele îi ajută pe copii să învețe, să-și exprime talentele și să înțeleagă lumea pentru a fi mai bine pregătiți de școală”, a declarat educatoarea Andreea Dornescu, de la una din grădinițele comunei Valea Ursului.

Acțiunea s-a desfășurat în localitățile Bozieni, Pildești, Trifești, Costișa, Roznov, Păstrăveni, Piatra Neamț, Valea Ursului, Girov, Dragomirești, Războieni, Vânători Neamț, Bicaz Chei, Oglinzi, Dulcești, Făurei, Văleni, Cândești, Ceahlău, potrivit organizatorilor.

„Start în educație” pentru copii și părinți din 20 de localități defavorizate din Neamț, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiPentru părinți s-a desfășurat un program intitulat „Școala părinților – ateliere de educație parentală” în cadrul căruia li s-a vorbit despre cum își pot ajuta copiii să se dezvolte în această etapă a vieții lor și cum pot să utilizeze materialele primite împreună cu copilașii lor. „Există o nevoie foarte mare de cunoștințe legate de creșterea și educarea copilului preșcolar, la nivelul părinților. O știam și înaintea acestui proiect și, iată, acum ni se confirmă. Ne-am dorit să transmitem noțiunile și informațiile din cadrul sesiunilor de educație parentală într-o manieră prietenoasă, care să ajungă la inima și în mintea părinților și să-i determine să aplice, în viața de zi cu zi, tehnicile de disciplinare pozitivă, aspectele care țin de o comunicare armonioasă, eficientă cu copilul lor și celelalte cunoștințe practice pe care curricula le conține. M-am bucurat la fiecare interacțiune cu părinții, mai ales când privirea trista, cu gândul la grijile și nevoile de acasă, se transforma pe parcusul sesiunilor într-un licăr de bucurie, de nedisimulat interes, de satisfacție, de speranță, de dragoste, cu gândul doar la copilul lor”, a precizat Magda Camanaru, formator, din partea inițiatorilor acestui poiect de anvergură.

”Start în educație” își propune să sprijine 60.000 de copii preșcolari și 10.000 de părinți din 500 de comunități defavorizate din toată țara. Prin acțiunile implementate, ”Start în educație” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel național un parteneriat solid între profesori, specialiști, părinți, autorități. Scopul este de a susține importanța strategică a educației timpurii, pentru dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor. În această etapă de dezvoltare, în care se pun bazele pentru viitorul copiilor, un rol crucial îl au părinții, care în cadrul proiectului sunt sprijiniți să devină primii educatori ai copiilor lor, cei care dau startul experiențelor de învățare timpurie de acasă, urmând ca apoi la grădiniță să devină un partener educațional de nădejde, se arrată în comunicatul remis redacției.

C.I.

Articolul precedentVIDEO. Filmul atacului ursului asupra unui vânător
Articolul următorÎnșelăciune de 18.000 lei