coafor

* OPC: servicii fără timp de realizare și termen de garanție

Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Neamț  a încheiat, ieri, un control tematic care a vizat calitatea serviciilor prestate de saloanele de înfrumusețare. Au fost verificate mai multe astfel de societăți care prestau de la servicii de frizerie, coafură, manichiură, cosmetică, până la cele de epilare și tratament. La un singur astfel de control, într-un salon de coafură din cartierul Precista, inspectorii au găsit nu doar prețuri afișate în locuri greu vizibile pentru clienți, ci și lipsa unor timpi de realizare a serviciilor, respectiv termene de garanție. De asemenea, în ce privește lacul de unghii găsit în salonul menționat, acesta avea etichete scrise greșit. Pe produsele care intră în contact cu aerul, lucrătorii din acest domeniu au obligația să lipească etichete care să confirme data desigilării, pentru a respecta termenul  limită până la care acesta poate fi folosit. Un raport oficial referitor la concluziile și eventualele amenzile aplicate de inspectorii de la Protecția Consumatorilor urmează să fie remis în perioada imediat următoare.

Ce trebuie să știți când mergeți la coafor

OPC Neamț recomandă totuși consumatorilor care apelează la serviciile saloanelor de înfrumusețare să verifice câteva aspecte înainte de a deveni clienți. De exemplu, lista tarifelor trebuie să fie completă, detaliată, să se precizeze tariful tuturor operațiunilor ce caracterizează serviciul. De asemenea, în cazul unui piercing, clientul trebuie să se asigure că instrumentele au fost sterilizate și că bijuteriile aplicate sunt conforme. Pentru produsele folosite, respectiv vopsea de păr, nuanțator, fixativ, lac de păr, creme, ojă, etc., inspectorii recomandă să cereți precizări cu privire la termenele de valabilitate. În cazul în care suferiți de alergii la un anumit produs cosmetic, solicitați date suplimentare și anunțați specialistul care urmează să vă aplice tratamentul respectiv. De asemenea, în calitate de client aveți dreptul să cereți personalului din unitatea respectivă să vă facă dovada sterilizării tuturor instrumentelor utilizate. Saloanele de coafură sunt obligate să aibă un registru în care să fie trecute și aceste operațiuni. Eventualele reclamații și sesizări se pot face direct la sediul OPC Neamț, la adresa Str. Alecu Russo nr.12 bis, Piatra-Neamț sau la numărul de telefon 0233/217.090.

Ioana HAGI-STAN