Începând cu data de 1iulie, salariul minim brut pe economie se majorează de la 750 la 800 de lei, reprezentând 4,74 lei pe oră. Aceasta este a doua majorare salarială din anul 2013, salariul minim brut pe ţară garantat în plată fiind mărit în două etape, cu câte 50 de lei. Prima dată creșterea s-a produs la 1 februarie, salariul minim brut pe economie fiind mărit de la 700 la 750 de lei. Salariul de 800 de lei este calculat pentru un program complet de lucru de 168,667 de ore în medie pe lună, reprezentând 4,74 de lei pe oră, nivelul acestuia fiind cu 14,29% mai mare faţă de anul 2012. Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Pe marea majoritate a funcționarilor și angajaților din sectorul bugetar acest lucru nu îi încălzește însă, marea lor majoritate fiind încadrați cu contracte de muncă și cu venituri brute ce depășesc suma de 800 de lei. Doar personalul contractual ce este încadrat cu salariul minim pe economie va beneficia de această creștere salarială, în sectorul bugetar. ”Ei ce înseamnă 50 de lei, pentru că dacă se deduce impozitul și mai știu eu ce, nu înseamnă mai nimic. În fine, eu oricum nu mă încadrez pentru că sunt funcționar cu studii superioare și am salariu în jur de zece milioane”, a declarat o angajată a Consiliului Județean Neamț. ”Ideea e că îi iei nu îi dai. În condițiile în care se scumpesc toate alea… Nu e mult, dar sunt bineveniți, mai ales că, acum de la 1 iulie, vor veni facturi mai mari”, spunea o altă funcționară, tot angajat al Consiliului Județean Neamț. Situația este aceeași cam în toate instituțiile publice, iar ideea generală e că respectiva mărire salarială e mai mult apă de ploaie pentru că acești bani la final sunt impozitați, iar la sfârșit, diferența este 20-30 de lei. ”Parcă ce poți face cu 20 de lei. Mă rog, sunt buni și ăia, dar prea puțin. Să zic că poți plăti un cablu, maxim un telefon”, spunea un angajat al Primăriei Piatra Neamț. Potrivit Ordonanței Guvernului, care prevede stabilirea salariului de bază în sumă de 800 de lei, cei ce încadrează personal cu contract individual de muncă și cu salariul de bază sub nivelul celui stabilit de lege, sunt pasibili de comiterea unei contravenţii, care se sancţionează cu amendă de la 1.000 de lei la 2.000 de lei. (I.C.)

Salariul minim brut majorat cu 50 de lei
Autor:
Articolul precedent
Articolul următor
Ultima ora
INFRACȚIONAL
Scandal într-un bar din Girov – doi tineri au fost reținuți
O bătaie a izbucnit în seara de 7 octombrie, în jurul orei 18.00...
ACTUALITATE
Se schimbă vremea în Moldova: cald până duminică, apoi ploi și răcire de la începutul săptămânii viitoare
Vremea rămâne mult mai caldă decât normal în Moldova până la sfârșitul săptămânii. Duminică vin ploile, iar de luni temperaturile scad, cu minime de până la 0 grade pe 14 octombrie.
ACTUALITATE
Botoșani. Prins cu droguri de mare risc în capsule pentru vape
Un bărbat în vârstă de 37 de ani a fost reținut de procurorii...
ACTUALITATE
Anunț important al Primăriei Piatra Neamț: „Strada Ștefan cel Mare va fi închisă joi pentru lucrări de asfaltare”
Joi, 8 octombrie, între orele 09:00 – 18:00, strada Ștefan cel Mare va...
INFRACȚIONAL
Cazul femeii acuzate de incendiul de la Oșlobeni – pagubă de 20.000 de lei!
Revenim asupra cazului de la Oșlobeni, comuna Bodești, cu femeia acuzată că a...
SOCIAL
Avertisment APAVITAL Iași: seceta pune presiune pe sursele de apă și pe alimentarea din regiune. Cifre îngrijorătoare.
Debitele reduse ale râurilor și scăderea resurselor disponibile în unele surse subterane îngreunează...
RELIGIE
Pompierii intervin la Biserica „Adormirea Maicii Domnului ” (Precista Veche) din Piatra Neamț. Risc de cădere a unor elemente din acoperiș
Elemente din acoperișul Bisericii Precista Veche din municipiul Piatra Neamț s-au desprins parțial...
JUSTIŢIE
Primarul Chirica de la Iași – inculpat în dosarul “Păcura”. Procurorii DNA au pus sechestru pe imobile ale sale de peste 2 milioane de...
Primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, a fost audiat de procurorii anticorupție, marți, 6...
ACTUALITATE
De mâine, intră în vigoare legea urșilor: pot fi împușcați 103 în regiunea de Nord -Est, record de 410 exemplare în regiunea Centru
Din 8 octombrie, intră în vigoare Legea nr. 190/2026, care aprobă la nivel...
ACTUALITATE
Vaslui. O femeie a fost rănită în urma unui accident dintre două autoturisme
O femeie a fost rănită în urma unui accident produs în această dimineață,...


