reclama autocenter

euro

Rezerva în valută la dispoziția Ministerului Finanțelor Publice (MFP) se situează în prezent la 6 miliarde de euro și acoperă necesarul de finanțare pe aproape cinci luni, a declarat marți, pentru Agerpres, ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea. Cerințele Fondului Monetar Internațional (FMI) vizau constituirea și menținerea de către România a unei rezerve financiare în valută (buffer) la dispoziția MFP care să acopere necesarul brut de finanțare, determinat de nivelul deficitului bugetar și volumul refinanțării datoriei publice, pentru o perioadă de aproximativ patru luni. “Rezerva constituită este, în momentul de față, foarte conservatoare, de 6 miliarde de euro și acoperă necesarul de finanțare pe aproximativ 5 luni. Rezerva ajunsese la 6,4 miliarde de euro, dar ieri (luni, 19 august – n.r.) am plătit din această rezervă 400 de milioane de euro – titluri de stat ajunse la scadență. De-a lungul anului, rezerva în valută fluctuează, aici îmi intră și sumele rambursate de UE, dar obiectivul este să păstrăm această rezervă la nivelul necesarului de finanțare pe 4 luni. Într-o lună, necesarul de finanțare este de 1,2-1,3 miliarde de euro”, a precizat ministrul delegat pentru buget. Luni, a fost publicat în “Monitorul Oficial” ordinul ministrului delegat pentru buget privind aprobarea constituirii și menținerii unei rezerve financiare în valută la dispoziția MFP, ordin semnat de secretarul de stat în MFP Gheorghe Gherghina, prin care se aprobă constituirea și menținerea unei rezerve financiare în valută la dispoziția Ministerului Finanțelor “care să acopere necesarul brut de finanțare, determinat de nivelul deficitului bugetar și volumul refinanțării datoriei publice, pentru o perioadă de aproximativ 4 luni, în scopul protejării finanțelor publice împotriva șocurilor externe neprevăzute”. Față de finalul anului 2012, buffer-ul în valută la dispoziția MFP este mai mare cu un miliard de euro.

Articolul precedentIronia sorţii: Căşuneanu expropriat pentru autostradă
Articolul următorCanalul Dunăre-Mare Neagră se modernizează