Precizări importante ale ANAF privind suma minimă neimpozabilă din salariul minim pe economie în anul 2026

Precizări importante ale ANAF privind suma minimă neimpozabilă din salariul minim pe economie în anul 2026Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vine cu informații utile referitoare la suma minimă neimpozabilă din salariul minim pe economie pentru anul 2026. „În cazul salariaților care desfășoară activitate în baza contractului individual de muncă, încadrați cu normă întreagă, la locul unde se află funcția de bază, pentru suma de 300 lei/lună din veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente perioadei 1 ianuarie – 30 iunie 2026, respectiv pentru suma de 200 lei/lună, din veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente perioadei 1 iulie – 31 decembrie 2026, nu se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii”, conform Direcției Finanțelor Publice Galați.

Asta doar în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  • nivelul salariului de bază brut lunar stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri și alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată stabilit prin act normativ, în vigoare în luna căreia îi sunt aferente veniturile;
  • venitul brut realizat din salarii și asimilate salariilor, astfel cum este definit de lege, art. 76 alin. (1) – (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, fără a include contravaloarea tichetelor de masă, voucherelor de vacanță, respectiv indemnizația de hrană, după caz, acordate potrivit legii, în baza aceluiași contract individual de muncă, pentru aceeași lună, nu depășește nivelul de 4.300 lei inclusiv în perioada cuprinsă între 1 ianuarie – 30 iunie, respectiv nivelul de 4.600 lei inclusiv în perioada cuprinsă între 1 iulie – 31 decembrie 2026.

Suma de 300 lei, respectiv suma de 200 lei se diminuează în funcție de:

  • perioada din lună în care salariul de bază/solda lunar(ă) din contractul individual de muncă sau raportul de serviciu, după caz, este menținut la nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată stabilit prin act normativ;
  • data de la care angajații noi sunt încadrați în muncă la un nivel al salariului/soldei lunare, după caz, egal cu nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată;
  • fracția din lună pentru care se determină veniturile din salarii și asimilate salariilor;
  • data de la care încetează contractul individual de muncă/raportul de serviciu, după caz.

Reamintim că până la jumătatea anului, salariul minim brut lunar este de 4.050 lei, iar salariații primesc după impozitare suma de 2.574 lei. De la 1 iulie salariul minim brut crește la 4.325 lei, iar angajații vor lua efectiv 2.699 lei. Costul salarial al angajatorului este, în acest moment de 4.134 lei, iar din iulie ajunge la 4.418 lei lunar.

Autor:

Sofronia Gabihttps://zch.ro/
Reporter cu experință, lucrează în presă din 1997, când a debutat la Monitorul de Neamț, de unde a plecat la momentul în care publicația nu a mai apărut. De 3 ani scrie pentru Mesagerul de Neamț și zch.ro. Este specializată pe materiale din domeniu justiței si în general pe domeniul social.

Ultima ora

Poate te interesează...

Mai mult

    În atenția locuitorilor cu venituri mici ai orașului Bicaz: ajutor financiar pentru plata facturilor la încălzire

    Un comunicat al Primăriei Bicaz informează asupra unui ajutor financiar oferit, în perioada...

    Măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii rabiei în județul Neamț

    Instituția Prefectului – Județul Neamț informează că, în data de 6 octombrie 2026,...

    Roznov. Incendiu la o bucătărie de vară în zona Calea Tazlăului

    Un incendiu a izbucnit vineri, 9 octombrie 2026, la o bucătărie de vară...

    FOTO&VIDEO Botoșani Acțiune a poliției în școli și pe șosele: 31 de elevi chiuleau de la ore, amenzi în trafic de peste 50.000 lei!

    Polițiștii Biroului Siguranță Școlară, cu sprijinul Poliției Municipiului Botoșani, Serviciului de Ordine Publică,...

    Iași. Peste 35 de mii de pelerini la raclele Cuvioasei Parascheva și Sf. Paisie

    Puterea credinței își dezvăluie încă o dată dimensiunile, prin afluxul de credincioși ce...

    Atenție șoferi! RELEU de amploare. Poliția rutieră în trafic pe DN 2 în opt județe!

    Drumul Național (DN) 2 este puntea de legătură între 8 județe, fiind una...

    Incendiu într-o gospodărie din Onești, de la o lumânare

    O lumânare aprinsă lăsată nesupravegheată în interiorul unei încăperi este un incendiu în...

    Prefectura Neamț vine cu precizări după exfiltrațiile de apă de la aducțiunea CHE Vânători

    Prefectul județului Neamț, Maria Apostol, a convocat astăzi Grupul de Suport Tehnic al...