Cazul Păvăluță crează noi valuri în Consiliul Județean Neamț. După ce consilierii județeni au votat fie împotrivă, fie s-au abținut (cazul liberalilor), Agenția Națională de Integritate se pregătește să-i amendeze pe cei care au ignorat o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Acum, grupul consilierilor PNL, prin Florin-Adrian Hopșa, a formulat o plângere prealabilă, cu scopul de a putea repune în dezbatere proiectul de hotărâre privind destituirea directoarei de la DGASPC. Totodată se cere sancționarea persoanelor ”responsabile de tergiversarea punerii în aplicare a raportului ANI, rămas definitiv prin Decizia nr. 1064/2019 a ICCJ, având în vedere adresele repetate ale Agenției Naționale de Integritate, care datează începând cu lunile octombrie-noiembrie 2018.”
CĂTRE, CONSILIUL JUDEȚEAN NEAMȚ
Subsemnatul, HOPȘA FLORIN-ADRIAN, (…) în calitate de lider al consilierilor județeni ai PNL Neamț, formulez, în temeiul art. 7 din Legea 554/2004, reactualizată, prezenta
PLÂNGERE PREALABILĂ
Cu privire la încălcarea art. 179 alin. (2), (4) și (6) coroborat cu art. 134 alin. (5) din Codul administrativ, privind suplimentarea ordinii de zi a ședinței ordinare din data de 27.08.2019, cu 16 minute înainte de ora stabilită pentru începerea ședinței – fiind comunicate materialele necesare pe email. Totodată, cu 5 minute înainte de începerea ședinței ne-ați transmis prin sms informarea cu suplimentarea ordinii de zi.
Constatarea nulității absolute a Hotărârilor adoptate ca urmare a transmiterii tardive a suplimentării ordinii de zi, nefiind respectate prevederile Codului administrativ privind termenele de convocare la ședințele ordinare și transmiterea obligatorie a materialelor necesare votării proiectelor de hotărâri, care a dus la neparticiparea consilierilor județeni PNL la vot.
Totodată, în temeiul art. 182 alin. (4) coroborat cu art. 139 alin. (13) din Codul administrativ ”Proiectele de hotărâri respinse de consiliul local nu pot fi readuse în dezbaterea acestuia în cursul aceleiași ședințe”, formulăm prezenta
CERERE
Prin care solicităm:
Repunerea pe ordinea de zi, a următoarei ședințe de Consiliu Județean, a Proiectului de Hotărâre privind sancționarea unui funcționar public, respectiv destituirea doamnei Cristina Păvăluță din funcția publică de conducere de director general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Neamț, pentru încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilități, constatată prin raportul de evaluare nr. 43482/G/II/2015 al Agenției Naționale de Integritate, rămas definitiv prin Decizia nr. 1064/2019 a ÎCCJ;
Sancționarea persoanelor responsabile de tergiversarea punerii în aplicare a raportului ANI, rămas definitiv prin Decizia nr. 1064/2019 a ICCJ, având în vedere adresele repetate ale Agenției Naționale de Integritate, care datează începând cu lunile octombrie-noiembrie 2018.
MOTIVE:
În fapt: În data de 27.08.2019 a avut loc ședința ordinară a Consiliului Județean Neamț, iar în aceeași zi, cu 16 minute înainte de începerea ședinței, am primit pe e-mail proiectul de hotărâre privind sancționarea unui funcționar public, iar la ora 15.55 am fost anunțat și prin sms de intenția de suplimentare a ordinii de zi cu acest proiect de hotărâre.
Având în vedere faptul că nu s-au respectat prevederile art. 179 și ale art. 134 din Codul administrativ, apreciez că această suplimentare a ordinii de zi s-a efectuat în mod nelegal, iar sancțiunea este nulitatea absolută.
Dispozițiile art. 179 din Codul administrativ se coroborează cu prevederile art. 181 din Codul de procedură civilă, privind calcularea termenelor procedurale.
Totodată, potrivit art. 185 din Codul de procedură civilă ”Când un drept procesual trebuie exercitat într-un anumit termen, nerespectarea acestuia atrage decăderea din exercitarea dreptului, în afară de cazul în care legea dispune altfel. Actul de procedură făcut peste termen este lovit de nulitate.”
În aceste condiții, observând că nu se respectă prevederile Codului administrativ, consilierii județeni PNL nu au participat la vot.
Având în vedere dispozițiile art. 139 alin. (13) din Codul administrativ, am solicitat repunerea pe ordinea de zi a următoarei ședințe de Consiliu Județean a Proiectului de Hotărâre privind destituirea doamnei Cristina Păvăluță din funcția publică de conducere a Direcției Generale a Asistenței Sociale și Protecția Copilului Neamț, pentru încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilități, constatată prin raportul de evaluare nr. 43482/G/II/2015 al Agenției Naționale pentru Integritate, rămas definitiv prin Decizia nr. 1064/2019 a ÎCCJ.
Totodată, apreciem necesară sancționarea persoanelor vinovate de tergiversarea punerii în aplicare a Deciziei nr. 1064/2019 a ÎCCJ, având în vedere adresele înaintate de ANI, începând cu perioada octombrie-noiembrie 2018 și continuând până în prezent.
Conform art. 191 alin. 2 lit. b din Codul administrativ președintele Consiliului Județean ”b)numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean.”
În plus, art. 173 alin. 2 lit. c din Codul administrativ prevede că ” (2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a), consiliul judeţean:
c)aprobă, în condiţiile legii, la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului judeţean, organigrama, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare ale aparatului de specialitate al consiliului judeţean, precum şi ale instituţiilor publice de interes judeţean şi ale societăţilor şi regiilor autonome de interes judeţean;”.
Prezenta constituie o plângere prealabilă conform art. 7 din Legea 554/2004.consilier județean
ing.Florin Adrian HOPȘA