BANCI - DENOMINARE - CLIENTI

Numărul de sesizări referitoare la serviciile prestate de unităţile bancare înregistrate la OPC Neamţ crește de la un an la altul. Dacă în 2013, ele au fost în număr de 68 (aproape 7% din totalul reclamațiilor înregistrate), începutul lui 2014 debutează cu alte 12 nemulțumiri exprimate de nemțeni la adresa băncilor. Sesizările primite anul acesta au vizat serviciile prestate de 11 instituţii bancare cu activitate şi pe teritoriul judeţului Neamţ. Majoritatea reclamaţiilor se referă la prezenţa în contracte a clauzelor considerate de consumatori ca fiind abuzive, respectiv :

* clauze ce dau dreptul profesionistului de a modifica unilateral clauzele contractului, fără a avea un motiv întemeiat care să fie precizat în contract;
* clauza referitoare la formula de calcul a dobânzii variabile pe baza unor elemente greu de previzionat pentru consumatori;
* prezenta comisionului de risc,  în condiţiile în care creditul este asigurat;
* aplicarea comisionului de administrare calculat lunar ca procent din total sumă imprumutată;

* utilizarea de termeni de specialitate greu de înţeles  de un consumator mediu;
* utilizarea de contracte preformulate care nu dau consumatorilor posibilitatea negocierii prevederilor contractuale,  şi altele prevăzute de Legea nr 193 (r3) privind clauzele abusive.

OPC a amendat. Băncile au contestat

Constatarea nerespectării prevederilor  legale în anul 2013 a condus la :
* aplicarea unui număr de 5 amenzi contravenţionale în cuantum total de 27.000 lei, pe care instituţiile bancare în prima fază le-au achitat şi apoi le-au contestat;
* încheierea unui număr de 7 procese verbale de constatare ce au fost înaintate instanţei de judecată pentru stabilirea caracterului abuziv al unor clause considerate de consumatori ca fiind abuzive.

În aceeași informare de presă remisă ziarului “Ceahlăul” de către OPC Neamț se arată că  instituţiile bancare din Neamț contestă, de regulă, toate documentele de control încheiate. Motivaţiile sunt variate şi nu urmează neapărat un anumit tipic. De asemenea, acţiunile în instanţă se desfăşoară într-un termen foarte lung: până la această dată, nefiind niciun dosar finalizat (în care OPC Neamţ să fie parte într-un proces cu o instituţie bancară) iniţiat ca urmare a unei reclamaţii depuse în anul 2013. (I. HAGI-STAN)

Articolul precedentEPOCA DE PIATRA NEAMȚ
Articolul următorANL-urile din Bicaz, pe ultima sută de metri

1 COMENTARIU

  1. SE confirma faptul ca DL .AMIRONOAIEI in pamfleturile pe care le scria ori articolele sale,avea mie n suta dreptate de ceea ce afirma despre functionarii din banci si de banca insasi ! RESPECT .

Comments are closed.