METRO Cash & Carry România sărbătorește, anul acesta, 20 ani de la deschiderea oficială a primului magazin în România. Începută în 1996, povestea METRO înseamnă 30 de magazine, în 23 de oraşe, 190.000 mp dedicați vânzării, 800.000 de clienți.

“METRO Cash & Carry este primul comerciant care a intrat pe piața locală din România, în octombrie 1996, introducând sistemul de vânzare  cash&carry, singura formă de comerț en-gros de pe piață. În anii care au urmat, METRO Cash & Carry România și-a consolidat poziția de lider prin expansiunea rețelei la 30 de magazine, prin lansarea unor tendințe cu rol crucial în modelarea dezvoltării industriei comerţului cu ridicata şi care au influențat major piața locală de comerț: gama largă şi disponibilitatea ridicată a produselor, precum şi dezvoltarea rapidă a unui sistem logistic şi de gestionare a mărfurilor de înaltă performanţă”, menţionează lanţul de magazine într-un comunicat de presă.

“Pentru noi, cei 20 de ani ai METRO Cash & Carry în România reprezintă atât un motiv de sărbătoare, cât și o ambiție pentru viitor. Ne-am propus să păstrăm rezultatele bune obținute până acum și să rămânem partenerul de încredere al clienților noștri profesioniști, precum și al antreprenorilor români. Mai mult, folosim această ocazie pentru a le mulţumi clienţilor, angajaţilor, furnizorilor şi partenerilor noştri şi pentru a ne consolida relaţiile, succesul înregistrat în cei 20 de ani datorându-li-se acestora”, a declarat Roland Ruffing, CEO METRO România.

metro-02În 2006, METRO Cash & Carry România a organizat prima ediție METRO Expo, un eveniment dedicat exclusiv clienților, partenerilor precum și soluțiilor și produselor disponibile doar în rețeaua METRO. Pe parcursul celor 4 ediții organizate până în prezent (2006, 2008, 2012, 2015) au fost implicați peste 1.200 parteneri de afaceri, aproximativ 1.500 angajați METRO și cei 150.000 vizitatori.

De asemenea, METRO a susținut dezvoltarea afacerilor locale din domeniul HoReCa prin lansarea primului program de pregătire și formare continuă în cadrul Academiei de Gastronomie METRO, cât și prin competiții dedicate personalului specializat. Lansată în 2008, sub numele de Centrul de Competență în Gastronomie, Academia de Gastronomie METRO a reușit să pregătească peste 7.500 de cursanți, provenind de la peste 1.500 clienți profesionişti METRO, prin intermediul celor 100 tipuri de cursuri disponibile.

Mai mult, toți clienții profesioniști ai companiei, din domeniul comerțului, beneficiază în mod direct de susținerea și expertiza companiei din acest punct de vedere. Astfel, în 2012, a fost lansat în România primul program de susținere a micilor întreprinzători din comerțul tradițional, LaDoiPași, prin care METRO România oferă partenerilor săi consultanță specializată și asistență pe toată perioada desfăşurării parteneriatului. Rețeaua LaDoiPași cuprinde acum 430 magazine, disponibile în toate cele 40 județe ale României.

Pornind de la cererea în continuă creștere pentru produsele proaspete, cultivate local, precum și de la nevoile stringente ale agricultorilor, METRO Cash & Carry România a inițiat și lansat în 2012, programul „De-ale noastre”, platforma de susținere a producătorilor locali, unică pe piața din România, prin care compania le oferă agricultorilor implicați în program consultanță specializată pe tot parcursul procesului de producție, soluții de colectare și un loc stabil pentru desfacerea mărfii, în magazinele rețelei sale.

“Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte două centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda. Informaţii suplimentare pe: www.metro.ro, a declarat Adina Tîmplaru, Head of Corporate Communications. (ZCH NEWS)