Proiectul ”Ansamblul Medieval Cetatea Neamțului – Trecut și Viitor în Centenarul Marii Uniri” este readus în discuție în plenul Consiliului Județean Neamț. Figurează pe ordinea de zi a ședinței din 26 aprilie 2018 și va fi supus la vot, după ce anterioara tentativă, din februarie, s-a soldat cu retragerea lui din discuție.

Proiectul presupune ”construirea a două obiective importante” în imediata apropiere a Cetății Neamțului, în ideea de ”a atrage cât mai mulți vizitatori”. Primul este ”Pavilionul cultural medieval”, care presupune o galerie de artă, o sală de conferinţe şi o platformă tip terasă. Al doilea este un ascensor cu care să se poată ajunge în interiorul Cetății Neamțului. Separat, în acelaşi proiect, mai sunt incluse reabilitarea, protejarea şi conservarea monumentului istoric şi refacerea conceptului expoziţional.

Investiția este considerată de interes județean, iar costurile sale au fost estimate la 6 milioane de euro, în primă fază.

Din punct de vedere tehnic, datele arată că instalaţia de tip ascensor pe plan înclinat în linie dreaptă ar urma să fie construită pe ”teren cu relief muntos ce ar trebui defrișat”, ”cu o diferenţă de nivel de 85 de metri”. Traseul pe care va circula liftul va avea cam 240 de metri lungime, iar la fiecare capăt va fi amenajat un punct de îmbarcare şi sosire, cu menţiunea că, la punctul de îmbarcare, se va delimita o zonă pentru parcarea autoturismelor. (E.C.)

 

Articolul precedent34 de elevi calificați la etapa interjudețeană a concursului de geografie „Ioniță Ichim”
Articolul următorACTUALIZARE L3: SC Oţelul Galaţi-CSM Roman 5-1 (3-1)!
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.

1 COMENTARIU

  1. Atragerea multor vizitatori se poate face și cu costuri mai mici: fără defrișări, fără săpături, fără șmecherii. Dacă nu înțelegeți, trageți o raită pe dealul Cozla din Piatra Neamț, cu mărețele sale realizări neterminate și distrugătoare de mediu.
    Accesul la Cetate se poate face cu trasuri trase de cai, cu trenuleț electric (pe roți nu pe șine) șamd.
    Am văzut astfel de soluții în Franța, Austria și Germania.
    Noi inventăm roata. Iar și iar. De ce?

Comentariile sunt închise.