0:00

Lăsați-ne să ne facem treaba!, ZCH NEWS - sursa ta de informații

O informare de presă, venită pe linia ISJ Neamț, își propune să revoluționeze modul în care o instituție comunică cu presa. În cazul de față informarea nu este altceva decât forma tipărită a unui articol apărut în „Ziarul de Roman”. Pe această cale îi felicităm pe colegii noștri de la Roman, pentru că se informează în locul ISJ Neamț. De asemenea, îi felicităm și pe inspectorii care raportează articolele din presă ca fiind informări pentru media, redactate, verificate și consemnate de Domniile Lor. Redăm mai jos informația „necenzurată”.

“Social

October 29, 2013

0 comentarii »

Premiați pentru că știu să-și susțină ideile

Mai multe articole de Cosette ZANOCEA »

Scris de: Cosette ZANOCEA

Alina Țărnă, de la Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri” din Săbăoani, a ocupat locul III la Concursul Național de Dezbateri Academice.

Trei eleve de la Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri”, însoțite de profesoara Brândușa Popa, au participat la Concursul Național de Dezbateri Academice “Tinerii în viața comunității”, susținut financiar de Ministerul Educației și derulat de Asociația Regională de Dezbateri, Oratorie și Retorică. Elevii de la Săbăoani au fost singurii nemțeni intrați în concurs. Ei s-au întors acasă cu un premiu III, obținut de echipajul din care a făcut parte Alina Țărnă, alături de o elevă din Maramureș și o elevă din Vrancea, pentru că noutatea acestei ediții a reprezentat-o constituirea echipajelor mixte, formate din elevi din mai multe județe. “Elevii participanți la concurs primesc patru teme de dezbatere. Două teme, numite de organizatori moțiuni,  sunt anunțate dinainte, copiii vin cu ideile pregătite de acasă, iar două teme sunt anunțate cu o oră înainte de intrarea în concurs. Pentru fiecare moțiune intră în concurs câte două echipe, una având sarcina de a susține moțiunea, cealaltă de a combate. Toate moțiunile fac referire la situații care au legătură strânsă cu viața elevilor. Moțiunile propuse în acest an au fost “Acest Parlament ar trimite părinții la școală” și “Acest Parlament ar schimba sistemul de notare”, ambele fiind pregătite de acasă și “Acest Parlament propune ca violența în școli să fie pedepsită cu munca în folosul comunității” și “Consiliul Național al Elevilor ar trebui să descurajeze organizarea concursurilor de mis și mister în școli”, teme propuse înainte de intrarea în concurs. O provocare a constituit-o și faptul că echipele au fost mixte, formate la fața locului, astfel încât membrii echipei nu s-au cunoscut foarte bine înainte. Asta i-a determinat însă pe elevi să interacționeze mai mult, să socializeze și a avut un efect benefic asupra participanților”, a spus profesoara Brândușa Popa.

Din echipa de la Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri” din Săbăoani au făcut parte  Alina Țărnă, Ioana Alexandra Sârbu, președinta Consiliului Școlar al elevilor de la liceul din Săbăoani și Marta Teodora Trifaș. Concursul s-a desfășurat la Slănic Moldova, în prioada 24 – 27 octombrie.”

Articolul precedentJoi, la Muzeul de istorie: Pictură şi grafică – Dimitrie Loghin
Articolul următorConcursul de proză „Ioan Slavici”