0:00

Răspunzând în diferite moduri nevoii de a şti şi de a-şi petrece plăcut timpul liber, Biblioteca Judeţeană „G. T. Kirileanu” a reuşit, şi în primele 8 luni ale acestui an, să convingă aproape 9.200 de persoane că este, cu predilecţie, locul unde pot afla răspunsuri cât mai complete la întrebările lor.
Cele aproape 150.000 de vizite efectuate de aceşti împătimiţi ai cunoaşterii, cu o frecvenţă de 911 persoane pe zi, reflectă şi faptul că biblioteca oferă, în continuare, o gamă variată de servicii, pentru cele mai diverse categorii de public.
De la tradiţionalele împrumuturi de carte ori consultarea pe loc a publicaţiilor periodice şi seriale, la informarea de tip juridic (legislaţie şi jurisprudenţă), informarea comunitară (locală şi europeană), împrumutul de non-publicaţii (CD-uri şi DVD-uri cu muzică, filme artistice şi documentare), de la serviciile publice internet, la informarea turistică, activităţile de animaţie culturală, cursurile de învăţare a limbilor străine şi cursurile de iniţiere în utilizarea calculatorului şi a Internetului, toate aceste servicii publice gratuite şi-au fidelizat utilizatorii.
Cum biblioteca oferă, de asemenea, şi servicii la distanţă prin intermediul site-ului www.bibgtkneamt.ro, acesta a fost accesat de peste 37.000 de ori, iar cei care au făcut-o au consultat fie catalogul on-line, fie informaţiile turistice ori bazele de date specializate ale altor compartimente, fie variantele digitizate ale unor publicaţii din Fondul documentar „G. T. Kirileanu”.
De asemenea, din perspectiva serviciilor tradiţionale, este reconfortant  de observat că nemţenii – cititori ai bibliotecii – au apelat la 336.063 documente, din care 167.391 cărţi, 62.490 publicaţii periodice, 11.618 documente audiovizuale, 674 documente cartografice, 412 partituri muzicale.
Aceste documente au fost fie consultate pe loc (202.453), fie împrumutate acasă (127.610), iar interesul pentru limbile străine, încurajat constant prin filiala specializată, se reflectă şi în publicaţiile consultate ori împrumutate de aici (32.711 documente).
Aceste date sunt relevante şi pentru modul în care stimularea interesului pentru cunoaştere în general şi pentru cultură în special, prin servicii de cât mai bună calitate, este răsplătită constant prin perceperea bibliotecii ca un reper definitoriu pentru comunitate. (N.S.)

Articolul precedentAlexandru Rotaru este președintele TSD Roman
Articolul următorÎntre funcţionarii primăriilor de acum 150 de ani – SCRIITORUL