* primarul solicită Corpul de Control al lui Ponta ca să-i spună dacă baniii dintr-un credit au fost cheltuiți corect
* firmele care au beneficiat de bani din respectivul credit fac și acum lucrări cu Primăria
* ar fi interesat de văzut cu cât au crescut datoriile Primăriei din 2012 și câți bani au mers pe diverse asocieri
Vizita vicepremierului Liviu Dragnea la Târgu Neamț, pentru discuții lămuritoare cu primarii care doresc finanțări în schimbul jurământului de supunere față de Ionel Arsene, a dat aripi la moară primarului Vasilică Daniel Harpa. Încurajat, probabil, de eficiența Corpului de Control al Primului Ministru în cazul Microsoft, care a dus la incriminarea și a unor miniștrii PSD, primarul a făcut o solicitatea scrisă pentru un desant al respectivului organism în instituția pe care o conduce. Evident, primarul nu s-a autodenunțat, el a cerut demararea unui control pentru perioada în care primăria a fost condusă de Decebal Arnăutu și, mai ales, pentru verificarea cheltuielilor dintr-un credit de 5 milioane euro contractat pentru o perioadă de 26 de ani.
„Am făcut o solicitare scrisă către Secretarul Guvernului în care am cerut un control la Primăria Târgu-Neamț din partea Corpului de Control al Guvernului în legătură cu modul cum s-au cheltuit cei 5 milioane de euro de la BCR, credit luat pe timpul fostei administrații. Nimeni din primărie nu știe cum s-au cheltuit acești bani. Trebuie lămurit și acest aspect ca să știm vinovații. De când am preluat primăria, trebuie să plătesc datoriile moștenite de la fosta administrație. Mai avem și un credit pentru lămpi stradale, achiziție făcută tot de vechea administrație. În anul 2006 când s-a contractat creditul, acești bani erau destinați pentru cofinanțări europene. Dar nu există nici un proiect european derulat de fosta administrație”, ne-a declarat edilul.
O analiză a declarației edilului se impune. Au trecut mai bine de 2 ani de când a preluat mandatul și încă nimeni din Primărie nu poate să-i explice unde sunt banii, spune domnia sa. Prin nimeni probabil înțelege funcționarii care sunt în directa subordine a domniei sale. Dacă este așa, de ce mai sunt acolo? Banii respectivi au fost cheltuiți discreționar sau au existat hotărâri ale Consiliului Local? Ce anume se reproșează fostei conduceri, că a furat banii, că i-a cheltuit fără folos sau că a acceptat prețuri prea mari? Pentru că o parte dintre firmele care au beneficiat de bani plătiți din împrumut au lucrat în continuare cu Primăria, la pavele, de exemplu. Sunt întrebări la care ar trebuie un răspuns nu de la Corpul de Control cât de la Primărie. Apoi, nu trebuie uitat că prin zonă a trecut și Curtea de Conturi și a lăsat în urmă niște documente. Sunt ele relevante sau nu și-au făcut inspectorii treaba cum trebuie?
Ca toate primăriile din județ, cea din Târgu Neamț și-a făcut un obicei din a se plânge de lipsa de bani pentru orice. Singurul domeniu în care nu se vorbește despre acest lucru îl reprezintă asocierile cu diverse ONG- uri. Unele asocieri utile, altele făcute doar pentru a mulțumi diverși indivizi care trebuie răsplătiți pentru activități depuse în perioada campaniilor electorale. Un calcul al acestor asocieri ar putea ajunge la nivelul unei rate lunare către bancă. Este sau nu normal acest lucru? Probabil ne va lămuri Corpul de Control al primului ministru.
Valentin BĂLĂNESCU
Primarul Harpa a avut o întâlnire cu conducerea BCR,și a renegociat creditul luat în trecut de administrația locală. De la 58.000 de euro care trebuiau achitați lunar, s-a ajuns la 20.000 de euro lunar până în 2016. Un alt credit contractat de Primăria Târgu-Neamț, de data aceasta realizat în timpul mandatului Harpa, dar contractat în urma arieratelor moștenite de la fosta administrație, este cel de la Ministerul Finanţelor în valoare totală de 4.110.233 lei pentru plata arieratelor înregistrate în contabilitate faţă de furnizori, de bunuri, servicii şi lucrări pentru perioada 2013-aprilie 2018, cu o rată trimestrială de 260.000 lei. Un alt credit moștenit de la fosta administrație este cel referitor la contractul Lămpi de iluminat stradal ce trebuie achitat în perioada octombrie 2011 – octombrie 2015 (4 ani), cu o rată lunară de 40.000 lei. (C.T. STURZU)
Pai contabilul sef al primariei de ce nu face o situatie cu platile facute din contul unitatii imediat dupe ce a primit creditul?? CE CONTABILITATE ESTE IN PRIMARIA TARGU NEAMT DACA LA UN RASPUNS ATAT DE SIMPLU TREBUIE SA SE FACA ANCHETA CU CORPUL DE CONTROL?? DACA BANII AU INTRAT IN PRIMARIUE DIN CREDITE..NU TOT DIN PRIMARIE AU SI IESIT SUB FORMA DE PLATI ???CAM CIUDAT MENEGEMENTUL ASTA FACUT DE DL.PRIMAR DACA NU POATE SA ISI DEA SEAMA URMARIND HARTIILE UNDE S-AU FACUT PLATI DIN CREDIT!daca Arnautu a luat banii din credit si le-a schimbat destinatia…asta inseamna DETURNARE DE FONDURI..ADICA PUSCARIE!Acum oare cum e la primarie…..???????????????