După discuțiile de astăzi cu partenerii sociali și ședința de Guvern, ministrul Educației a făcut publice noutățile din următorul an școlar. Propunerea Consiliului Național al Elevilor, de eliminare a tezelor și utilizarea unor evaluări standardizate, a fost acceptată. De aici, curge și noua structură de an școlar, cu 5 module de învățare și 5 vacanțe. „Corectarea acestor teste standardizate se va face de alți profesori decât cei de la clasă, lucrarea să fie distribuită electronic către doi evaluatori care nu se cunosc între ei. Având în vedere și această structură a anului școlar, care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu module de repaus, intenționam să revizuim regulamentul de organizare și funcționare din învățământul preuniversitar, în sensul renunțării la obligativitatea acestor teze semestriale”, a precizat Sorin Cîmpeanu.
S-a convenit și asupra începerii anului școlar din 5 septembrie, cu un prim modul de învățare, urmat de vacanța din 24-30 octombrie pentru toți elevii. Apoi modulul doi de învățare până la vacanța de iarnă, în perioada 23 decembrie – 8 ianuarie, modulul trei de învățare până în februarie, când ar urma o altă vacanță de o săptămână – data va fi stabilită de inspectoratul școlar după consultarea cu profesorii și elevii. Urmează modului patru de învățare până la vacanța de primăvară în perioada 8-23 aprilie și apoi ultimul modul până la data de 16 iunie, când se intră în vacanța de vară. „Avem o altă noutate: alături de săptămâna „Școala altfel”, avem și „Săptămâna verde”. Această săptămână va putea fi introdusă și am agreat că va fi introdusă în structura anului școlar 2022-2023 în modulele patru și cinci de învățare. Școlile vor avea libertatea să-și aleagă, în funcție și de condițiile meteo și de alte specificități locale, să fie Săptămâna verde în modulul patru și Școala altfel în modulul cinci sau Săptămâna altfel în modul patru și Săptămâna verde în modulul cinci. În acest sens vom avea o conferință cu toți inspectorii școlari vineri la 10:00. Vom introduce în acest fel prezentări făcute de către personalul care este abilitat să prezinte aceste elemente, îmi place să cred într-o manieră foarte atractivă, de mediu”, a adăugat ministrul Educației.
De asemenea, recent adoptata zi de 11 aprilie dedicată educației financiare va beneficia de activități în școli pentru care „avem în plan și alte acțiuni pentru introducerea unor specialiști în școli”, a punctat Sorin Cîmpeanu.
Noile modificări ce vor fi adoptate inclusiv vor fi introduse și în noul regulament de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar. Cât despre modul cum se vor desfășura activitățile didactice în cele 5 module și evaluările, ministrul Educației a precizat că „sunt convins că fiecare profesor știe bine, uneori știe foarte bine, când să-și planifice aceste evaluări pe parcurs, de-a lungul anului școlar, coroborat și cu această structură pe cinci module”, a mai spus Sorin Cîmpeanu, care a vorbit și de o ordonanță de urgență ce stă să apară pentru reglementarea școlii digitale.
C.I.
după aceste schimbări esențiale pentru băieții deștepți, urmează tunurile, nu?
căci, desigur, manualele de-acum (semestriale) nu se prea mai pupă cu bucățelele astea numite module.
și uite-așa, alte manuale! musai cu DVD că trebuie să avem și varianta electronică a manualului. că DVD-ul nu se prea folosește e altă complicată poveste.
dar ce contează? are balta pește? are! pentru abramburici și alți complici care și-au tras edituri și trăiesc boierește din manuale avizate de minister, caiete și manuale complementare. pe cele din urmă le plătesc părinții, căci sunt indispensabile. așa zic conducătorii din educație.
că numărul de analfabeți funcțional crește direct proporțional cu cel al schimbărilor din sfera educației (ca cea de acum) nu interesează pe nimeni. despre programă și tâmpeniile predate în școli, nimic.
Wenn Sie aus dem gebildeten Rumänien kommen, haben Sie Priorität beim Spargelpflücken.