0:00

eCall – sistem de apelare automată la 112 în caz de accident auto, ZCH NEWS - sursa ta de informații

România, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, este printre primele ţări din Uniunea Europeană care a dezvoltat soluţia tehnică eCall. În cazul unui accident auto, sistemul eCall instalat pe maşină va apela automat dispeceratul 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul evenimentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate.

Comisia Europeană a felicitat în mod oficial România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru performanţele atinse, arătând că ţara noastră este pregătită pentru operarea sistemului eCall. În domeniul 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale mai realizează campanii de informare şi educare, având ca ţintă principală tinerii din şcoli şi turiştii, dar şi restul cetăţenilor.

Sondajele Eurobarometru ale Comisiei Europene arată că, urmare campaniilor susţinute desfăşurate de către STS, România a înregistrat succese importante în promovarea numărului 112, se află pe primul loc în domeniul informării cetăţenilor şi relevă faptul că, în ţara noastră, nivelul de cunoaştere este cel mai ridicat din Uniunea Europeană. Un alt raport al Comisiei Europene situează România pe primul loc în ceea ce priveşte modalitatea de răspuns la numărul 112 în mai multe limbi de circulaţie internaţională.

Articolul precedentLa 10 ani de la prima convorbire prin numărul 112 / STS a primit “Oscar-ul serviciilor de urgenţă”
Articolul următorFC Ceahlăul, doar 6 din 6 în 2014