Pentru că vrea și pentru că poate, începând cu 1 octombrie 2019, Consiliul Județean Neamț va avea o structură sub umbrela căreia se vor derula toate achizițiile publice ale județului, atât pentru ce înseamnă aparatul propriu al CJ, cât și pentru instituțiile subordonate județului. Unitatea Județeană de Achiziții Centralizate a fost decisă în ședința din 27 august, cu 16 voturi pentru (ale majorității) și 15 abțineri ale consilierilor PNL plus Cristian Ungurianu de la PMP.
Unitatea Județeană de Achiziții Centralizate va fi instituție publică, va avea personalitate juridică și calitatea de autoritate contractantă și va fi finanțată integral din bugetul județului Neamț.
S-a stabilit că va avea un șef și trei compartimente. Vor fi 9 angajați: șeful, desigur, cinci funcționari la compartimentul Achiziții Publice, unul la Juridic și doi la Contabilitate și Salarizare.
Pledoaria pentru necesitatea acestei structuri și temeiurile legale se regăsesc în referatul inițiatorului, Ionel Arsene, președintele CJ Neamț: ”Având în vedere importanța domeniului achizițiilor publice, cât mai ales faptul că, în acest moment, la instituțiile subordonate Consiliului Județean Neamț, această activitate se realizează independent pentru aproximativ aceleași categorii de produse, servicii sau lucrări, se impune eficientizarea procesului de achiziție, prin centralizarea acestuia”. Potrivit lui Ionel Arsene, asta ”ar aduce, pe lângă economii, o serie de avantaje, precum transparența în cheltuirea banilor publici, creșterea controlului în materie de prețuri sau o putere de negociere mai mare, ca urmare a volumelor ridicate de achiziții”. (D.O.)