Investiția se ridică la 1,2 miliarde de euro

Consiliul de Administrație (CA) al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat joi,14 noiembrie, scoaterea la licitație pentru proiectarea și execuția drumului Expres Bacău-Piatra Neamț. Investiția se ridică la peste 1,2 miliarde de euro (6 miliarde de lei).

Potrivit CNIR, proiectul este gândit  pentru o lungime de 51 kilometri prin care „va asigura condiții moderne de transport între cele două municipii, reducerea traficului greu și de tranzit în interiorul celor două orașe, precum și legătura municipiului Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7”.

Contractul va fi licitat într-un singur lot, iar durata de realizare este de 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.Drumul expres Piatra-Neamț – Bacău scos la licitație

Drumul expres va avea perdele forestiere pe jumătate din lungime, și va cuprinde:

  • 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secțiunea Bacău-Pașcani;
  • 5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompetă” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț;
  • Spațiu de servicii tip S 3;
  • Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
  • Pe traseul care se desfășoară în județele Bacău și Neamț sunt prevăzute perdele forestiere (aprox. 20 kilometri lungime).

Unul dintre criteriile importante de atribuire este angajarea localnicilor din județele Neamț și Bacău, fără loc de muncă, “studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1800 de locuri de muncă pe perioada execuției lucrărilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %”, informează CNIR.

BIM este un model virtual ușor de accesat de toate părțile implicate, ce este alcătuit din echivalentele virtuale ale pieselor reale folosite pentru construire, o metodă de lucru colaborativă care permite părților interesate să gestioneze și să conecteze informațiile disponibile ale proiectelor (grafice și non-grafice) pe tot parcursul ciclului de viață al proiectului.

Angela Croitoru

Sursă foto Facebook CNAIR

Articolul precedentMicrobuz răsturnat la Oniceni. Două persoane au fost rănite
Articolul următorImaginea zilei. Dar cu stâlpul ce-ați avut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.