Astăzi, 27 septembrie, Ministerul Sănătății a publicat în dezbatere publică un proiect de lege prin care se propune certificatul digital obligatoriu pentru angajații din sistemul sanitar public și privat, din sistemul Situațiilor de Urgență, Aviație al MAI și din laboratoarele de analize.
Documentul prevede ca personalul din cadrul acestor unități este obligat să prezinte în vederea desfășurării activității un certificat digital al UE privind COVID-19, care să ateste îndeplinirea uneia din următoarele condiții:
- a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
- b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
- c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
Costurile testării sunt suportate de angajații din unitățile publice, cu excepția celor care au contraindicație medicală la vaccinare. Cadrele medicale care nu vor prezenta certificatul verde vor avea contractul de muncă suspendat pentru 30 de zile. În cazul unităților medicale private, costurile testării angajaților „sunt suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora”.
Nerespectarea acestor reguli este contravenție, caz în care conducătorul unității medicale va fi amendat cu sume cuprinse între 50.000 lei și 100.000 lei.
Mai multe despre acest proiect de lege puteți afla aici .
C.I.