0:00

Evaluările Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor avea loc în două sesiuni, în perioada 6-29 mai, după cum urmează: prima sesiune, în perioada 6-15 mai, iar a doua sesiune – pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune – în perioada 20-29 mai.

Ministerul Educației a publicat ieri, 9 ianuarie, calendarul și metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale în anul școlar 2013-2014.

PRIMA SESIUNE:

    – clasa a II-a – 6 mai: Limba română – scris si citit; 7 mai: Limba maternă – scris și citit; 8 mai:  Matematică

    clasa a IV-a – 13 mai: Limba română – Limba maternă; 14 mai: Matematică

    clasa a VI-a – 14 mai: Limbă și comunicare; 15 mai: Matematică și științe

SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat motivat la prima sesiune):

    clasa a II-a – 20 mai: Limba română – scris și citit; 21 mai: Limba maternă – scris și citit; 22 mai: Matematică

    clasa a VI-a – 27 mai: Limba și comunicare; 28 mai: Matematică și științe

    clasa a IV-a – 28 mai: Limba română – Limba maternă; 29 mai: Matematică

Testele sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, fiind formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvențe de evaluare, precizează Ministerul.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea formatul asemănător cu cel al evaluărilor internaționale pentru elevii de 10-12 ani, cu nivel mediu de dificultate.

Rezultatele nu vor fi înregistrate în catalog ca note, ci vor fi ”valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate”.

Responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naționale aparține administratorului de test, care poate fi învățătorul/ institutorul/ profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de președintele comisiei de organizare și de administrare a EN-2014 din unitatea de învățământ.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unități școlare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum și alte informații referitoare la evaluare, sunt cuprinse în același Caietul. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului și precizărilor din Caietul cadrului didactic. (Z.C.H.)

Articolul precedentOmagiu adus fostului primar de Vânători
Articolul următorDoar șapte asistenți au luat nota 7