bancomatDin luna martie, bancomatele vor avea comisioanele la vedere. Ordinul ANPC nr. 505/2014, publicat în Monitorul Oficial, reglementează informațiile pe care băncile le vor afișa prin intermediul bancomatelor. Noile dispoziții vor intra în vigoare pe 3 martie 2015. Astfel, actul normativ stabilește că bancile vor fi obligate să informeze consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor și oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte clientul care efectuează la ATM-uri operațiuni cu cardul de debit și credit. Concret, din 3 martie 2015, băncile vor trebui să afișeze pe ecranul bancomatelor toate informațiile legate de costurile fiecărei operațiuni efectuate, adică eliberare de numerar, transfer între conturi, plata facturii sau oricare alt serviciu solicitat de client prin intermediul ATM. În plus, clientul băncii va avea posibilitatea, dacă tranzacția nu îi este oferită în mod gratuit, să renunțe la efectuarea acesteia, prin apăsarea unui buton de anulare a respectivei operațiuni. În ceea ce privește modul de prezentare a informațiilor, acestea vor trebui indicate în mod vizibil și într-o formă neechivocă, ușor de citit. De asemenea, noile reglementări care se vor aplica din martie, spun că pentru cardurile de debit sau de credit emise de alte bănci decât cele cărora le aparțin ATM-urile, se va afișa următoarea avertizare: „Atentie! — Tranzacția dumneavoastră va fi comisionată conform condițiilor din contractul încheiat cu emitentul cardului”. În cazul în care cardul se blochează sau este reținut în bancomat, băncile vor fi obligate să informeze clienții, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la următoarele aspecte: modalitatea în care consumatorul poate reintra în posesia cardului reținut, un număr de telefon, intervalul orar în care se poate suna, precum și pașii pe care trebuie să îi urmeze. (Oana IOSUB-TOMA)