primarie fecic chitic puscasu 2016Primarul Dragoș Chitic, secretarul municipiului Piatra Neamț, Florin Fecic, și city-managerul Bogdan Pușcașu au vorbit, miercuri, 27 aprilie, în cadrul unei conferinței de presă, despre executarea silită a municipalității pentru un credit contractat de Perla Invest în 2007 (mai multe despre executarea silită puteți citi AICI).

„Suntem într-un moment în care banca a solicitat și a obținut înlocuirea administratorului judiciar. Este dreptul dumnealor să facă acest lucru. ANAF, care este și el creditor pentru societatea Perla, a contestat acest lucru, dar în prima instanță i-a fost respinsă solicitarea. Are drept de apel. Rămâne să vedem dacă în perioada următoare va face acest lucru. (…) Ieri după-amiază spre seară am observat foarte multe discuții în mediul on-line legat de faptul că banca a solicitat executarea garantului, care este Primăria municipiului Piatra Neamț. Primăria nu a primit nici o înștiințare oficială până la acest moment despre acest lucru”, a declarat Dragoș Chitic.

Despre ce presupune executarea silită a explicat secretarul municipiului, Florin Fecic, iar concluzia e una singură: după 6 luni din momentul în care Primăria primește înștiințarea, dacă nu se ajunge la o înțelegere cu banca și la o eșalonare pe care primăria, care și așa are o datorie de 203 milioane de lei, să și-o poată permite, vor fi executați banii alocați pentru investițiile din municipiu. Cu alte cuvinte, din iarnă am putea rămâne fără bani pentru asfaltări, panseluțe în parc sau locuri noi de joacă pentru copii.

„Procedura se va desfășura în baza Ordonanței de Guvern 22/2002 privind executarea obligațiilor de plată ale instituțiilor publice. După comunicarea hotărârii, vom primi o notificare de la executorul judecătoresc, moment care, practic, naște obligația de plată a primăriei. Din acel moment curge un termen legal de 6 luni, în care instituția publică este obligată să întreprindă demersuri pentru achitarea debitului – rectificare bugetară, alocarea unor sume și, bineînțeles, în negocieri cu banca pentru stabilirea unui grad de rambursare a debitului, având în vedere că este o sumă mare. De altfel, articolul 6 din Ordonanța 22 chiar prevede, în situația în care nu se ajunge la un acord cu creditorul, posibilitatea de a solicita în instanță o eșalonare”, a descris secretarul municipiului procedura legală.

Acesta a explicat, totuși, și ce se întâmplă dacă nu se ajunge la o înțelegere cu banca: „La împlinirea acestui termen de 6 luni, estimez că undeva în luna noiembrie, în lipsa unui acord de eșalonare sau a unei eventuale hotărâri de suspendare a executării, se poate ajunge la poprirea conturilor. Aici fac precizarea că înseamnă doar sumele prevăzute în buget pentru secțiunea dezvoltare, în cazul instituțiilor publice neputând fi executate sumele alocate pentru funcționarea și organizarea instituției. Sunt convins că nu vom ajunge în acel punct pentru că, această perioadă de 6 luni, se pot reglementa lucrurile, fie pe cale amiabilă, fie pe calea instanței, prin obținerea unei hotărâri de acceptare a unei eșalonări”.

Partea bună a executării: devenim proprietari pe telegondolă

telegondola 04După ce a subliniat că acest credit a fost aprobat de întregul Consiliu Local din 2007, indiferent de culoarea politică a consilierilor, și că nici unul dintre cei trei prezenți la conferință nu făcea parte, primarul a anunțat că nu caută vinovați, ci soluții, adică achitarea sumei executate.

„Am tot spus, în momentul în care am preluat mandatul de interimar, despre riscurile financiare pe care primăria le are, vorbeam despre E.ON, despre societatea Urban și despre societatea Perla. (…) Faptul că preluăm acest credit poate prezenta și câteva avantaje: tranșăm odată pentru totdeauna această problemă, a riscului financiar iminent, și, prin preluarea și achitarea acestui credit, bunurile pe care societatea le-a pus gaj – telegondola, telescaunul și clădirile de la stațiile de sosire – trec în mod automat în proprietatea municipalității și avem șansa, așa cum s-a întâmplat și cu ștrandul municipal, să putem să le gestionăm mult mai eficient și sunt convins că o vom face în perioada următoare. Vă asigur că, așa cum am rezolvat problema E.ON, care era o problemă mult mai dificilă, pentru că era vorba de peste 60 de milioane de lei, vom găsi o soluție și pentru creditul de la Alpha Bank”, a anunțat primarul Dragoș Chitic. (Andreea AMARIEI)

N.R.: Noul administrator judiciar, cerut de Alpha Bank, este BDO România. Conform descrierii de pe site-ul companiei, este „a cincea firmă de audit și consultanță din țară, are o experiență de peste 20 ani în prestarea de servicii profesionale. Cu aproximativ 200 de profesioniști ce acționează în cadrul unor echipe multidisciplinare coordonate de 19 parteneri acreditați de organisme profesionale internaționale și locale”.

1 COMENTARIU

  1. si ..totusi ..”tovarasi” vesnic candidati ….cine au creeat aceste probleme …la care si dumneavoastra ati fost partasi si votat …..ar trebui sa plateasca …nu avem nevoie de solutii prin care in continuare sa preluam niste golanii facute de administratiile precedente in care multi au bagat bani grei in buzunar ….pe principiul ca vom gasi solutzii …in care cetatenii sa plateasca …. singura “solutzie’ concreta ..si dreapta este ca toti hotii si incompetentii care au bagat bani in buzunar ptr ca AU furat si FOSTI COMPLICI pe acte aditionale ….si sume crescute …de parca am fi fost in US ..PE SALARII DE rOMANIA sa fie dati pe mana justitiei ….confiscari extinse …banii inapoi la primarie si cetateni ptr binele urbei …si asta e TOT ! Asta e singura solutzie corecta , clara si cinstita …restul …doar pres pe ochi si incercarea de a acoperi hotiile facute !

Comments are closed.