Nemțenii sunt avertizați asupra unei noi metode de înșelăciune care implică SMS-uri false trimise în numele Poștei Române, după ce în trecut escrocii au încercat să folosească email-uri înșelătoare tot în numele Poștei Române. Mesajele anunță destinatarii că au primit un colet fictiv care nu poate fi livrat din cauza unei adrese incomplete și îi îndeamnă să acceseze un link pentru a actualiza informațiile de livrare.

Detalii despre înșelătorie

hgkfg

Escrocii trimit SMS-uri la întâmplare, sperând să nimerească persoane care așteaptă colete. Textul mesajului afirmă: „Coletul dumneavoastră a ajuns la depozitul local, dar nu poate fi livrat din cauza lipsei numărului străzii. Vă rugăm să faceți clic pentru a actualiza adresa acum: [link], altfel coletul va fi returnat după 24 de ore.” Accesarea link-ului inclus în mesaj poate duce la furtul datelor personale și bancare ale destinatarului.

Reacția Poștei Române

Poșta Română atrage atenția asupra acestor tentative de escrocherie și îndeamnă cetățenii să fie vigilenți. Compania subliniază că nu trimite astfel de mesaje pentru actualizarea adreselor și recomandă raportarea oricăror incidente de acest tip.

În emisiunea I like IT de pe stirileprotv.ro, Valentin Ștefan, directorul Poștei Române, a declarat: Sunt două explicații pentru situația aceasta. Pe de-o parte, Poșta Română este printre cele mai cunoscute branduri din țară și atunci este foarte ușor ca cineva să apeleze la această siglă pentru a câștiga încrederea celui vizat. Și pe de altă parte, este un mod foarte ușor pentru persoane rău intenționate de a face bani”. El subliniază că Poșta Română nu solicită niciodată date și plăți prin SMS: „Compania folosește această modalitate de a interacționa cu clienții, SMS-uri, e-mailuri, dar fără excepție aceste modalități de a contacta clienții au ca scop informarea. Deci informăm clienții că urmează să fie livrat un colet sau că este o problemă cu coletul, dar niciodată nu solicităm date și, cu atât mai puțin, plăți prin link-uri”.

Recomandări pentru Cetățeni

  • Ignorați mesajele nesolicitate care cer informații personale sau bancare
  • Nu accesați linkurile primite în aceste mesaje
  • Atunci când există îndoieli privind autenticitatea mesajelor, contactați direct Poșta Română prin serviciului de relații cu clienții.
  • Actualizați-vă informațiile de securitate pentru conturile bancare și alte conturi sensibile.
  • Monitorizați-vă conturile bancare pentru activități suspecte.

Noua metodă de înșelăciune prin SMS-uri false în numele Poștei Române este un exemplu despre cum escrocii devin tot mai inventivi. Fiecare cetățean trebuie să fie atent și să ia măsuri de securitate pentru a-și proteja datele personale și financiare. Poșta Română continuă să colaboreze cu autoritățile, în special cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), pentru a combate aceste practici frauduloase și a proteja clienții.

Alexandru Andrieș

Articolul precedentTâlhărie în Boghicea. Un bărbat a fost atacat și i s-a furat mașina
Articolul următorBătaie cu „lopeți, furci și topoare” la Roman. Zeci de persoane au fost implicate
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.