roman-horia

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România încă mai afișează că Romanul are o nouă rută ocolitoare, de 13 kilometri. Același site anunță finalizarea lucrărilor în 2013 – dacă ar fi fost începute în 2011, lucru care nu s-a întâmplat, plus precizarea că acestă arteră ar urma să fie finanţată pe fonduri europene de dezvoltare regională (FEDR). Președintele PNL Neamț, deputatul Dorinel Ursărescu, spune că de vină pentru lipsa ocolitoarei este Guvernarea PDL, care a întârziat depunerea documentațiilor pentru accesarea banilor europeni. Acum, liberalul a precizat că va depune studiul de fezabilitate pentru noua etapă de proiecte ce se va dechide în 2014. “Artera Roman Vest pleacă din Horia, traversează linia de cale ferată, apoi drumul spre Piatra Neamț, trece râul Moldova, iar calea ferată și iese undeva în zona drumului țevilor. A fost un proiect personal, pe care unii îl vedeau ca o fantezie, pentru că lucrările ajungeau la 140 milioane de euro. Pe vremea ministrului Ludovic Orban s-a făcut studiul de fezabilitate și era trecut pe finanțare pe Program Operațional Sectorial Transport, demarat în 2008. Atunci erau fonduri, iar lucrările de execuție puteau începe în primăvara lui 2009”, a declarat deputatul Ursărescu.

Liberalul spune că de vină a fost guvernarea PDL, care a amânat depunerea actelor până când nu au mai fost bani. Mai mult, Ursărescu spune că studiul făcut de liberali a fost copiat de democrat-liberali. “În 2008, alegerile parlamentare au fost câștigate de PDL și a fost o frenezie pe înlocuirea studiilor de fezabilitate (SF), fiind vorba de un partid cu o asemenea foame. Banul public se putea drena cu studii de fezabilitate. SF-ul pentru ocolitoare a fost considerat necorespunzător. S-a dat comandă pentru altul, dar în fapt s-a luat vechiul SF, s-au schimbat coperțile, câteva virgule și câteva cote, dar s-au plătit alte milioane. Între timp, banii europeni s-au terminat. Acum, pentru a fi finanțat, așteptăm programul din 2014”, a mai precizat deputatul Ursărescu.

De fapt, jurnaliștii de la presa națională spun acum că toate proiectele pe infrastructură de la CNADR făcute în anii anteriori trebuie reevaluate, adică și pentru acest proiect ar mai fi nevoie, logic privind, de un alt studiu, adică de alți bani. (C. MATEI)

Articolul precedentCetatea a câştigat Supercupa judeţului
Articolul următorFestival de film interbelic la Cluj