0:00

Apa Serv, datele dezastrului: pierderi mari, schemă încărcată, probleme cu încasărie, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiÎn puține cuvinte, fără un ton ridicat, președintele Constantin Iacoban a creionat foarte plastic situația Companiei Județene Apa Serv într-o conferință de presă. Punctul de plecare al discuției a fost preconizata scumpire a apei cerută de companie. Replica președintelui a venit și reprezintă un semnal de alarmă pentru conducerea societății, și, în primul rând, pentru Consiliul de Administrație.

”Sunt discuții acum privind majorarea prețului la apă. Compania, firesc, are interesul de a-și asigura sursa financiară pentru acoperirea costurilor. Mai puțin de înțeles mi se pare drumul pe care l-au ales cei de acolo. Din datele existente la dispoziția noastră, consider că se poate obține o economie importantă dacă se acționează asupra două chestiuni foarte importante. În primul rând, organigrama este extrem de încărcată acolo – s-a ajuns ca, la Roman, de exemplu, să fie mai mulți angajați decât atunci când exista societatea de sine stătătoare. În al doilea rând, e vorba de eficiența cheltuirii banului în cadrul societății. Consiliul de Administrație are contracte foarte bine făcute. Nu-i o problemă, dar precizez că eu îi consider răspunzători pentru tot ce face compania. Consiliul de Administrație conduce societatea; ei susțin managerul și echipa! Nu este o acuză, ci doar o precizare: ei chiar răspund.

Apa Serv, datele dezastrului: pierderi mari, schemă încărcată, probleme cu încasărie, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiSunt foarte greu de acceptat pierderile. Se vorbește de 60% pierderi. În condițiile în care există laboratoare de detecție și, dacă mai era nevoie, mai puteam finanța dotări suplimentare, pentru detectarea imediată sau cât mai rapidă a problemelor apărute pe rețea. Să le depistăm și să intervenim. Nu pot crede că poți accepta să pompezi apă la capacitatea maximă pe care o au pompele, iar în rețea să ajungă doar 40%! Trebuie văzut unde, când și de ce. Cred că trebuie o atitudine și un management mai exigente.

Nu s-a acționat cu eficiență în rezolvarea problemelor punctuale.

Societatea are, de asemenea, probleme cu încasările. Nu mai stau să dezvolt acum banii de recuperat de la societăți care nici nu mai există, dar aceste lucruri grevează compania în ansamblu. Obții venituri, pe hârtie obții și profit, dar când te scutură cineva te trezești că stai bine cu facturarea și cu plata TVA și nu mai ai de unde încasa. Te înscrii la masa credală, obții un zero virgulă ceva… și ce-ai făcut?

Soluții sunt și sunt arhicunoscute. Ele trebuiau puse în aplicare de ani de zile. Contorizarea individuală ar fi o soluție ideală pentru consumatori, că omul ar plăti cât consumă, iar dacă n-ar plăti ar putea fi debranșat doar el, fără a se mai crea probleme sociale sau de sănătate publică. Contorizarea individuală ar fi însă o problemă pentru companie, că pierderile ar fi și mai mari și nimeni nu le-ar plăti!, a declarat Constantin Iacoban.

Dacă la toate acestea mai adăugăm și problemele generate de programul european care gâfâie, lucrurile parcă încep să prindă contur.

Dana Ostahie

Articolul precedentAdomniței, la mâna judecătorilor
Articolul următorPosturi libere pentru bugetari în Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.