Acasă ACTUALITATE Subiecte de „basm” la evaluarea națională

Subiecte de „basm” la evaluarea națională

0:00

Subiecte de „basm” la evaluarea națională, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiElevii care au intrat astăzi, 22 iunie, la examenul de limba și literatura română, din cadrul evaluării naționale, s-au confruntat cu subiecte formulate pe baza basmului ”Lupul cel năzdrăvan și Făt Frumos” (text cules de Petre Ispirescu) și a unui text despre ziua iei românești, scris de Oana Antonescu. Rezolvarea integrală și corectă a primului subiect le aduce elevilor 42 de puncte, în timp ce al II-lea (cu cerințe de gramatică) este notat cu 36 de puncte. La primul subiect, elevilor li s-a cerut redacteze o compunere în care să motiveze apartenența la specie a basmului popular ”Lupul cel năzdrăvan și Făt Frumos” . Totodată, aceștia au avut de notat antonimele potrivite pentru cuvintele frumoasă, bucurie, venea; de explicat rolul unei cratime; de transcris două cuvinte din text care se referă la timpul acțiunii; de formulat două idei principale/secundare din textul dat și de prezentat în 30-50 de cuvinte semnificația unei secvențe din același text. La cel de-al doilea subiect, cea mai bine punctată cerință (12 puncte) a fost aceea prin care elevii au avut de redactat, în 80-150 de cuvinte, o narațiune în care să prezinte o întâmplare reală/imaginară petrecută într-o zi de sărbătoare. Cei care au fost coerenți în exprimare, au folosit corect punctuația, au avut un scris lizibil, mai pot primi de la evaluatori încă 12 puncte. (M. TEODOROF)

Exit mobile version