pietricica turism

Există în prezent o mulțime de oportunități în ceea ce privește dezvoltarea unei firme cu ajutorul finanțării de către stat, prin fonduri nerambursabile. Mai exact, primești sume consistente de bani pentru a-ți aplica planul de afaceri, plan ce trebuie mai intâi aprobat astfel încât să valideze anumite cerințe impuse de finanțator. Banii pot proveni direct din bugetul statului (programe guvernamentale) sau din fonduri europene și mereu vin la pachet cu unele condiții legate de obicei de număr salariați pe o perioadă minimă de timp. Fondurile pot fi utilizate în anumite domenii de business, în anumite contexte, însă marjele sunt destul de largi. Banii sunt destinați lansării unei afaceri – start-up – sau dezvoltării activității unei firme deja existente.

Când faci un astfel de plan de business, ai și o anumită valoare procentuală care poate fi alocată zonei de promovare. Indiferent dacă afacerea este sau nu legată de mediul digital, lumea online contează astăzi extrem de mult în dezvoltarea oricărei afaceri. Astfel, trebuie neapărat să incluzi în planul tău (și implicit în buget) realizarea unui website dedicat. În funcție de tipul proiectului, suma alocată poate să fie mai mică sau mai mare. Evident, lucrurile stau diferit dacă lansezi un magazin online sau dacă lansezi o patiserie și vrei doar un website de imagine (care totuși se poate dovezi extrem de util pentru generarea de vânzări, mai ales că te poți extinde pentru a primi și comenzi online).

Orice website înseamnă de fapt 4 elemente:

  1. Domeniul web

Trebuie să închiriezi un domeniu web pe care îl poți folosi apoi pe termen nelimitat, cu condiția să faci plata anuală. Costul începe de la mai puțin de 10 euro + TVA / an pentru un domeniu .ro și poate ajunge la câteva zeci de euro anual dacă dorești un domeniu cu extensie aparte. Poți acorda atenție extensiilor noi, TLD-urilor mai puțin cunoscute, dar care pot avea mare efect sonor în promovare. Ca exemplu, dacă lansezi o afacere cu livrare de pizza, poți alege un domeniu de tip .pizza – da, există și așa ceva! Nu uita că domeniul este poarta de intrare pe website, deci numele trebuie să reflecte corect imaginea companiei tale.

  1. Găzduire web

Website-ul are nevoie de o locație fizică unde să fie găzduite fișierele. Trebuie să contractezi astfel servicii de hosting, un pachet de găzduire web de la o firmă specializată. Este important să te asiguri că pachetul îți oferă suficient de multe resurse pentru ca website-ul să poată fi accesat în foarte bune condiții de către clienți și potențiali clienți. Dacă lansezi un magazin online, ai putea opta pentru un server dedicat – varianta optimă pentru o afacere care are nevoie de resurse dedicate din belșug. Orice fel de website ai dezvolta, asigură-te că lucrezi cu o firmă de hosting de încredere, capabilă să-ți garanteze uptime de cel puțin 99,9%.

  1. Web design și programare

Website-ul în sine este o sumă de fișiere care trebuie realizate de programatori și designeri web. Ai nevoie de o imagine impecabilă și de funcționalitate 100%. Poți să folosești resurse gen WordPress sau platforme specializate de e-commerce, dar oricum vei avea nevoie să colaborezi cu o firmă care oferă la nivel profesional servicii de web design și programare.

  1. SEO pentru website

Nu uita că website-ul are nevoie de optimizare pentru motoarele de căutare. Cu un plan SEO potrivit, cei care vor căuta servicii sau produse pe care le vinzi tu vor ajunge mai ușor în contact direct cu afacerea ta. Ai nevoie de buget SEO cât mai consistent și din nou este bine să lucrezi cu experți, cu o agenție specializată în optimizarea website-urilor pentru motoarele de căutare.