Consiliul Național al Elevilor critică dur modul de desfășurare a olimpiadelor școlare, amintind în comunicatul de presă, transmis luni, 6 martie, printre altele, despre profesori incompatibili, dar prezenți în comisiile de corectare, punctaje care nu se justifică prin barem și proceduri deficitare de selectare a loturilor olimpice.
”Deși apreciem prestanța colegilor noștri în cadrul competițiilor naționale și internaționale, nu putem rămâne indiferenți când învățământul de masă este covârșit de fracturi de logică, de lipsă de interes, de motivație și de investiții care să vină în sprijinul dezvoltării și modernizării infrastructurii. Mai mult decât atât, nu de puține ori semnalăm proceduri deficitare de selectare a loturilor olimpice. Deseori ne sunt sesizate cazuri în care punctajele nu se justifică pe baza baremului, în care corectura nu se realizează corespunzător prevederilor din Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobată prin OMECTS 3035/2012. De asemenea, Consiliului Național al Elevilor i s-au pus în vedere și situații în care unor profesori incompatibili cu prevederile actului normativ susmenționat le-a fost permisă prezența în comisia de corectare și că tocmai acești profesori au influențat decisiv clasamentul final”, transmite CNE.
Reprezentanții elevilor și-au exprimat dezacordul atât în ceea ce privește lipsa unei monitorizări mai drastice a Ministerului Educației și lipsa unor sancțiuni bine definite, care să vină în sprijinul elevilor care consideră că drepturile le-au fost lezate, cât și în ceea ce privește lipsa obiectivității și transparenței proceselor ce stau la baza constituirii loturilor olimpicii și acordării celorlalte distincții.
Subiecte discriminatorii
O altă hibă amendată de elevi o reprezintă și modul cum sunt concepute subiectele pentru olimpiadă. ”Printre principalele inconveniente, se numără și realizarea unor subiecte care nu concordă cu realitățile sistemului, prin depășirea nejustificată a programei pentru olimpiadă, astfel încât itemii propuși devin realizabili doar de elevii din centrele universitare, restricționează accesul elevilor bine pregătiți, motivați, dar neprivilegiați geografic la performanță, diferențele înregistrate fiind indubitabil în favoarea primilor menționați”.