„Pentru centrele de permanență primim bani separat și se acordă aproximativ 17.000 lei pe lună, bani din care se plătesc 5 medici și utilități. Rolul lor este, în primul rând, de a degreva aglomerația de la Unitatea de Primiri Urgențe, dar din ceea ce văd pe cifre, nu s-a degrevat. Centrele de permanență din mediul rural au o adresabilitate foarte mare. Acolo unde distanța până la cel mai apropiat spital este mare este necesar un centru, de aceea consider că poate ar trebui aleasă mai bine locația unui astfel de centru de permanență”, a declarat Radu Firăstrău, directorul Casei de Asigurări de Sănătate Neamț.
Medicii de familie care asigură permanența într-un centru trebuie să suporte cheltuielile de administrare și funcționare ale cabinetului, precum și costurile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, conform Ministerului Sănătății.
„Evident că noi suntem cei care cumpărăm materialele necesare pentru a ne putea desfăşura activitatea în centrele de permanenţă. Dar rezolvăm doar urgenţele de gradul II, în condiţiile în care nu există truse de mică chirurgie, tuburi de oxigen, electrocardiografe. Oamenii se mai supără că nu sunt trataţi altfel, dar noi nu avem nicio vină că nu avem cu ce să ne facem treaba”, a precizat dr. Mihaela Covrig, preşedinte al Patronatului Medicilor de Familie Neamț. (Oana IOSUB-TOMA)