“Se propune stabilirea unui set de reguli procedurale, care să descurajeze apariția unor practici abuzive și deturnarea scopului măsurii într-unul commercial”, potrivit Notei de fundamentare.
Acelaşi document descrie şi situaţiile în care maşinile pot fi ridicate:
- “a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
- b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia «Staţionarea interzisă» şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
- c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 metri;
- d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
- e) în pante şi în rampe;
- f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia «Staţionare alternantă», în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia «Zona de staţionare cu durata limitată» peste durata stabilită”.
Se propune ca în dispoziția de ridicare a vehiculului, care va avea natura unui act administrativ, să fie redate o serie de informații relevante, ce pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat (și, implicit, faptul că ocupa abuziv o anumită porțiune de carosabil), necesitatea aplicării măsurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalți participanți la trafic, aflați în mișcare), dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia (în acest sens, înregistrarea foto sau video devine o măsură necesară și utilă). (…)
Hotărârea supusă dezbaterii publice, integral:
https://zch.ro/wp-content/uploads/2016/06/HG-ridicare-vehicule.pdf
Din 2015, maşinile parcate neregulamentar nu mai pot fi ridicate, după ce o decizie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a anulat dreptul autorităţilor locale de a lua astfel de măsuri. (M. CONSTANTINESCU)