După toate întârzierile legate de documentaţia uneia dintre cele mai importante autostrăzi, A8, cea care va lega Târgu-Mureş de Ungheni, Republica Moldova, în sfârşit se mai face un pas. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat, joi, 24 august, indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitației pentru construcția secțiunii montane din Autostrada „Unirii” A8. Documentația pentru lansarea licitației necesare construcției secțiunii de autostradă Miercurea Nirajului-Leghin va fi elaborată după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin hotărâre de guvern. Tronsonul are aproximativ 160 de kilometri de la Miercurea Nirajului (Mureș) la Leghin (Pipirig-Neamț). Costurile totale ale proiectului sunt estimate la circa 32 miliarde de lei, adică aproape 6,4 miliarde de euro și va fi finanțat parțial din fonduri europene nerambursabile.
- 5 noduri rutiere la intersctarea DN13A (Sovata), DN13B (Joseni), DN12 (Ditrău), DN15 (Tulgheş), DN15B (Pipirig);
- 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe);
- 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m și 940 m)”, anunţă Cristian Pistol, directorul general al CNAIR pe contul său de socializare.
Angela Croitoru