“2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care construiesc 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trandul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în România”, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.
“Avem încredere pentru potenţialul pieţei din România, pentru că a revenit pe creştere în 2014, sperăm că tendinţa va continua şi în 2015. Ar trebui să fie un an foarte bun pentru Dacia, ne uităm cu optimism la 2015. Ne vom îmbogăţi gama cu noi modele, respectiv Lodgy şi Dokker Stepway. Suntem pe cale să creştem numărul de pieţe, de curând am început vânzările în Israel, şi suntem prezenţi în 43 de ţări. Creşterea ar trebui să-şi urmeze cursul în 2015, ţinând cont de piaţa europeană, care şi-a relut tendiţa pozitivă şi de perspetivele mai degrabă optimiste pe piaţa românească, creşterea ar trebui să continue şi pe 2015”, a adăugat Ptacek.
Anul trecut, Dacia a vândut în România 24.890 de maşini.
“Fiecare model Dacia s-a situat în 2014 în poziţia de lider în segmentul său în România. Cu peste 11.300 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În iunie 2014, oferta Logan s-a îmbogăţit cu o serie limitată intitulată Logan 10 ani. Versiunea MCV a adăugat 2.646 unităţi la acest total şi s-a impus ca cel mai vândut model break din România. Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 6.134 unităţi vândute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu aproape 5.000 de unităţi, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele”, arată datele Dacia.
Constructorul este deţinut de grupul francez Renault.