Cu rețetele autohtone de asfalt, străzile nu rezistă o iarnă… E drept că și traficul este unul din ce în ce mai intens. Deși traficul de tranzit prin Roman este foarte însemnat din punct de vedere numeric și al tonajului, să facem abstracție de acesta și să vedem cum „contribuie” romașcanii la deprecierea străzilor.
În Roman, la finalul anului 2016, erau înregistrate 15.765 de autoturisme ale persoanelor fizice, 2.947 de autoturisme aparținând unor persoane juridice, 228 de mașini pentru transport greu și 133 de mașini lente pentru transport greu. Un total de peste 19.000 de autovehicule, care – cu puține excepții – circulă zi de zi pe străzile Romanului. Proiectarea bulevardelor și străzilor orașului s-a făcut pe vremea când traficul era mai puțin decât lejer; în comparație cu traficul de azi putem spune că era ca și inexistent. Ultima proiectare de stradă datează din anii ’60 ai secolului trecut, așa încât nici lărgimea, dar nici infrastructura străzilor nu au fost dimensionate pentru valori de trafic cum sunt cele din prezent.
Întorcându-ne la cifre, la cele 15.765 de mașini personale ale romașcanilor, ale celor 72.000 de romașcani (după ultimele statistici), un calcul simplu ne arată că romașcanii ar putea, la o adică, să se deplaseze toți cu mașinile, să nu rămână nimeni pe jos, întrucât revine o mașină la 4,5 locuitori… Iar dacă s-ar pune la bătaie și mașinile firmelor ar ajunge o mașină pentru 3,8 locuitori. Numai să vrea șoferii… (D.A.)