Casele de Sănătate din Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui au linie de asistență pentru asigurații lor, dar la telefon nu răspunde NIMENI!
De exemplu, la numărul Casei de Asigurări de Sănătate Suceava, 0800 800 981, răspunde un robot, care anunță sec „Ne pare rău, numărul dumneavoastră de telefon nu are acces la acest serviciu”. Am zis că poate or fi divergențe între operatorii de telefonie. Am sunat din altă rețea, mobilă de această dată, iar răspunsul a fost în același registru: „Ne pare rău, apelul dumneavoastră nu poate fi efectuat”.
Același lucru s-a întâmplat și când am sunat la numerele „verzi” de la Casa de Asigurări de Sănătate din Bacău. La fel și la Casa de Sănătate Vaslui. La CAS Iași, CAS Botoșani și CAS Neamț telefonul sună. Dar nu răspunde nimeni. Nici măcar un robot.
Dacă astfel se prezintă situația la Casele de Asigurări din Moldova, am sunat la Casa Națională, la TEL VERDE 0800 800 950. Aici a răspuns politicos un robot, care ne-a anunțat că avem la dispoziție 5 minute, după semnalul sonor, pentru a ne prezenta și a expune problema sesizată. Și sună. Și mai sună o dată. După vreo 5 tonuri de apel, fără a ajunge la semnalul sonor, același robot anunță învingător: „Ne pare rău, nu mai aveți spațiu pentru a înregistra mesaje”.
Suntem curioși să aflăm cât a costat Casa Națională acest TEL VERDE, ce valoare are contractul încheiat cu furnizorul de telefonie și, mai ales, câți români au beneficiat de serviciile acestei linii gratuite? Care există, dar lipsesc cu desăvârșire. Chiar dacă onor Casa națională raportează pe anul trecut că a avut activitate.