Acasă ACTUALITATE ANAF: Măsuri de protecţie a angajaţilor şi contribuabililor

ANAF: Măsuri de protecţie a angajaţilor şi contribuabililor

0:00

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) anunţă, prin intermediul unui comunicat de presă, că „a dispus continuarea implementării măsurilor de protecţie a contribuabililor şi a angajaţilor, care sunt în totală concordanţă cu recomandările specialiştilor în sănătate publică şi normele generale de apărare împotriva infectării cu noul coronavirus”.

ANAF: Măsuri de protecţie a angajaţilor şi contribuabililor, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiANAF „recomandă contribuabililor, şi în perioada decretării stării de alertă, interacţiunea la distanţă cu unităţile fiscale, pentru a nu fi zădărnicit efortul întregii societăţi de limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus”, potrivit comunicatului citat.

Măsurile adoptate sunt următoarele:
„- se vor prelucra, şi în perioada stării de alertă, informaţiile şi măsurile de protecţie pentru prevenirea infectării cu noul coronavirus SARS-CoV 2, cu toţii angajaţii;
– angajaţii vor purta, în mod obligatoriu, măşti de protecţie (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
– sunt monitorizate stocurile de materiale de protecţie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
– temperatura angajaţilor va fi măsurată zilnic, la începerea programului de lucru;
– sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscală şi dispensere cu substanţe dezinfectante;
– punctele de acces în unităţile fiscale sunt dotate cu măşti pentru vizitatori şi soluţii pentru dezinfectarea mâinilor;
– spaţiile şi suprafeţele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafeţele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
– se menţine programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea/ieşirea din incinta unităţilor fiscale şi pentru limitarea numărului de angajaţi prezenţi în acelaşi timp, în aceeaşi incintă;
– toate şedintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare;
– se va asigura o distanţă de minimum 1,5 metri între angajaţii care lucrează la birouri, orientate faţă-spate sau spate-spate;
– se va efectua săptămânal nebulizarea încăperilor climatizate cu recircularea aerului şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
– se menţine munca la domiciliu pentru salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, iar procesul de dotare a angajaţilor cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creşterii procentului personalului care desfăşoară activităţi la distanţă;
– la intrarea în toate sediile este afişat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanţă cu ANAF;
– se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu şi al structurilor teritoriale ale ANAF;
– procesul de digitalizare a instituţiei este accelerat, în vederea extinderii capacităţii de furnizare online a serviciilor ANAF;
– vor fi înfiinţate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
– ghişeele/casieriile vor fi protejate cu plăci de plexiglas;
– vor fi organizate sensuri unice de intrare/ieşire a contribuabilor;
– este limitat, şi pe perioada stării de alertă, accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 metri între persoane”, precizează ANAF. (M. CONSTANTINESCU)

Exit mobile version