0:00

Valuri de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor! Cetăţeni nemulţumiţi de calitatea serviciilor!, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiProtecţia Consumatorilor Neamţ a înregistrat, în perioada ianuarie – octombrie 2015, 879 sesizări şi reclamaţii, se precizează într-un comunicat de presă. Numărul reclamaţiilor este în scădere faţă de anul precedent, când s-au înregistrat 960 de reclamaţii. Cetăţenii au fost nemulţumiţi de produsele alimentare (62 de cazuri – 7,05 % din total), de cele nealimentare (273 – 31,05 %), prestări servicii (544 – 61,90%).

”Dacă altădată se reclama cu precădere nerespectarea prevederilor legale la produsele alimentare, ceea ce dovedea că atenţia consumatorilor era orientată către domeniul alimentar, în ultimii ani se constată faptul că interesul beneficiarilor s-a orientat către produse şi servicii din domeniul nealimentar – utilităţi, telefonie, transport, îmbunătăţire condiţii de locuit, poştă şi comunicaţii”, a declarat Natalia Hruşcă, comisar şef adjunct la CJPC Neamţ.

Din totalul reclamaţiilor înregistrate, 406 (46,2%) au primit soluţionare favorabilă petenţilor, 73 (8,3%) au fost redirecţionate către alte instituţii în competenţa cărora intrau aspectele reclamate, iar 90 (10,23%) au rămas nesoluţionate (lipsa documentelor doveditoare, depăşirea termenului legal, lipsa obiectului reclamaţiei.

Amenzi de 1.365.150 lei, produse de 1.537.107 lei oprite de la vânzare

Pentru asigurarea activităţii de supraveghere şi control, în perioada ianuarie-octombrie 2015, s-au desfăşurat 2.097 acţiuni, în creştere faţă de anul 2014, când s-au desfăşurat 1.892 acţiuni. Ca urmare a constatării nerespectării prevederilor legale de către operatorii economici verificaţi, în 1.551 cazuri au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni în valoare de 1.365.150 lei, cu încasarea operativă a amenzilor în valoare de 330.650 lei. În vederea limitării prejudicierii consumatorilor, odată cu aplicarea de sancţiuni au fost dispuse şi măsuri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele şi serviciile cu deficienţe : temporar, mărfuri de 1.537.107 lei, iar definitiv, produse de 41.869 lei.

În perioada menţionată au fost dispuse 58 acţiuni tematice de control – în domeniul alimentar, nealimentar sau financiar. Din totalul proceselor verbale întocmite de comisarii CJPC Neamţ în 2015, cele mai multe au evidenţiat lipsa conformităţii produselor sau serviciilor privind : produse alimentare = 638; produse nealimentare = 230 ; produse financiare = 9 ; servicii nealimentare = 219 ; alte segmente = 464.

”Pentru stimularea capacităţii de autoprotecţie individuală şi asociativă a consumatorilor, în completarea protecţiei directe oferite de instituţiile statului, CJPC Neamt a realizat şi acţiuni de informare, educare şi consiliere a consumatorilor – direct sau prin mass-media”, a mai precizat Natalia Hruşcă. (ZCH NEWS)

Articolul precedentACTUALIZARE DNA: Descinderi la Consiliul Judeţean Iaşi! Percheziţii şi la Bucureşti!
Articolul următorAccident mortal de muncă la Tarcău! Un alt incident s-a soldat cu o persoană rănită grav!
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.