Credincios principiilor din ultima campanie electorală, dl. Radu Samson, fost candidat USR pentru Primăria Roman și proaspăt președinte al filialei locale USR, trimite spre publicare un comunicat de presă intitulat “Soluția USR Roman pentru asfaltarea sensului giratoriu de la Dedeman”. Adică domnia-sa se implică în viața orașului, nu doar criticând (cum fac alții), ci constructiv, făcând propuneri. Pentru finalizarea lucrărilor de la sensul giratoriu de la Dedeman, dl. Samson propune să se lucreze noaptea, când e traficul mai fluid și să se devieze circulația de pe E85 prin satele Săbăoani, Simionești și Cordun. Dl. Samson este riguros în propunere și calculează inclusiv diferența de traseu prin deviere și estimează că participarea Poliției Naționale și a Polițiilor locale din Săbăoani, Cordun și Roman nu vor încărca prea mult cheltuielile. Trecând peste faptul că DJ207B este o șosea îngustă și la ieșirea înapoi, în E85, imediat după sensul giratoriu, este o porțiune în rampă, care ridică probleme  autotrenurilor, surprinzător este faptul că, după ce pledează pentru propunerea “echipei USR Roman”, dl. Samson, în final, lasă lucrurile la voia administrației: “Echipa USR Roman urează autorităților succes și spor la treabă în implementarea oricărei soluții…” Păi, atunci de ce mai face propuneri echipa USR? Iată mai jos comunicatul de presă:

“COMUNICAT DE PRESĂ

Soluția USR Roman pentru asfaltarea sensului giratoriu de la Dedeman

În perioada imediat următoare, Primăria Municipiului Roman va aplica stratul final de asfalt la sensul giratoriu «Poarta Nord» construit în zona Dedeman – Petrom. Din experiențele anterioare ocazionate de astfel de lucrări, știm că se adoptă de obicei o soluție care ajunge în cele din urmă să creeze disconfort participanților la trafic în zonă și mai apoi întregului oraș din cauza lipsei de fluidizare a traficului.

Echipa USR Roman a gândit o soluție care ar putea rezolva problema într-un mod cât mai puțin deranjant atât pentru locuitori, cât și pentru conducătorii auto. În urma consultărilor, s-a ajuns la un plan ce presupune implementarea a trei măsuri:

Efectuarea lucrărilor pe timp de noapte, preferabil în intervalul orar 01:00- 05:00, interval orar în care traficul este la cote minime;

Efectuarea lucrărilor în noaptea de sâmbătă spre duminică, atunci când traficul greu este aproape inexistent;

Devierea circulației pe ruta E85 => Str. Muncii (Săbăoani) => Str Păcii (Săbăoani) => DJ 207B (Simionești – Cordun) => Strada Libertății (Cordun). Distanța dintre intersecția E85 cu Str. Muncii (Săbăoani) și intersecția E85 cu drumul care intră în Cordun este de 6 km, iar ruta propusă are 11 km, rezultând astfel un ocol de 5 km pentru participanții la trafic.

«La implementarea acestei soluții pe care o propunem ar fi necesară participarea forțelor Poliției Naționale, a Poliției Locale Roman, Poliției Locale Cordun și Poliției Locale Săbăoani, dar efortul nu ar fi prea mare întrucât noua intersecție deservește locuitorii tuturor localităților implicate și va crește nivelul de siguranță a tuturor participanților la trafic în zonă. De asemenea, costurile suplimentare ocazionate de efectuarea lucrărilor pe timp de noapte ar fi nesemnificative în raport cu prețul total al lucrării, în valoare de apoximativ 1,2 milioane de lei, la care se adaugă cheltuielile contractate suplimentar pentru lucrări adiacente proiectului, ajungând la un total de aproximativ 1,7 milioane de lei. Echipa USR Roman urează autorităților succes și spor la treabă în implementarea oricărei soluții, atât timp cât prin aceasta se creează un disconfort cât mai mic celor care circulă în zonă, păstrându-se în același timp și standardele de calitate în execuția lucrărilor», a declarat Radu Samson, președintele USR Roman”.

Nota bene: imaginile sunt atașate comunicatului. (D.A.)

pietricica turism

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here