0:00

Noi schimbări în Educație: Interdisciplinară și la clasa a II-a, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Metoda interdisciplinară de predare, introdusă în învăţământul românesc în anul şcolar 2013-2014, la clasa pregătitoare şi clasa I, va fi folosită şi la clasa a II-a, începând cu noul an școlar. Anunțul a fost făcut de ministrul Remus Pricopie, într-un interviu de weekend acordat presei centrale, deci informațiile urmează să ajungă și în teritoriu în curând, probabil înainte de începerea anului școlar. După ”exercițiul” cu clasa a II-a, modelul va fi aplicat și la a III-a și la a IV-a, simultan cu noile manuale, a spus ministrul. Alinierea la standardele PISA, ținta spre care tinde sistemul românesc de educație, în esență se referă la dezvoltarea și cultivarea priceperii elevilor de a face conexiuni între informațiile pe care le află de la profesori, cărora să le adauge propriile cunoștințe și opinii. Asta, în opinia celor care dictează în Educație, se face prin abordare interdisciplinară, ideea fiind că nicio disciplină de învățământ nu trebuie să fie un domeniu închis(tat), ci să-și păstreze deschise legăturile cu celelalte discipline.

Spre exemplu, acum, la clasa pregătitoare și la clasa I, Limba și literatura română a fost transformată în „Comunicare în limba română”, iar Matematica a fost schimbată în „Matematică și explorarea mediului”. Ministrul Educației a precizat că, în acest fel, școala pune mai mult accent pe înțelegere și judecată, și mai puțin pe memorare. Ceea ce poate fi adevărat, câtă vreme schimbările se produc la toate nivelele și nu se rezumă doar la schimbarea denumirii disciplinei. Cât despre abordarea interdisciplinară, s-a stabilit deja, prin ordonanță de urgență, că Evaluarea națională și Bacalaureatul vor fi date, din 2019, după modelul testelor PISA (evaluare standardizată la nivel internațional).

M. TEODOROF

Articolul precedentLicitația de la Baza Hipică – la potou
Articolul următorSchimbare la 180°! Pandurii Tg. Jiu – Ceahăul: 0-1 (0-0).