izotec

Parcul comercial, care se va deschide în curând la Roman, pe o parte din terenul ocupat  până nu demult de firma UMARO SA este administrat de o asociere de  firme: MAS Real Estate Inc. (MAS REI) şi Prime Kapital. În urmă cu câțiva ani, cei doi mari acționari ai firmei Prime Kapital au început achiziţiile în ţările vecine, în paralel cu investiţiile româneşti. Cel mai mare proiect al acestora este transformarea în mall a gării centrale din Ljubljana, capitala Sloveniei. Recent, compania a mai cumpărat două mall-uri în Bulgaria şi mai deţine un centru comercial în Polonia. În perspectivă se pare că ţintesc dezvoltări imobiliare ce depăşesc ca valoare suma de un miliard de euro la nivelul Europei Centrale şi de Est.

MAS REI este un fond sud-african de investiţii  care acţionează în România în parteneriat cu firma Prime Kapital. A achiziționat până acum mai multe terenuri printre altele la Baloteşti, pentru un centru comercial care va cuprinde şi un magazin Lidl şi are în plan o serie de patru mici zone comerciale adiacente unor hipermarketuri precum Carrefour, Kaufland sau Lidl în Focşani, Slobozia şi Baia Mare. Prime Kapital a mai cumpărat de la omul de afaceri George Becali un teren de 8 ha. pe Şoseaua Pipera pe care intenţionează să ridice un ansamblu rezidenţial cu peste 500 de locuinţe.

Nu demult MAS REI a anunţat achiziţia datoriei garantate cu ipotecă pe centrul comercial Era Shopping Park Iaşi. Tranzacţia echivalează cu preluarea controlului asupra proprietăţii. Investiția din Roman a celor două firme va purta numele de “Roman Value Center”  (într-o traducere neglijentă “Centrul de valori Roman”) și, în Raportul anual al investițiilor este prezentat astfel: “Situat la câțiva pași de centrul orașului și în imediata vecinătate a gării și a stației de autobuz regionale a orașului, va fi cea mai mare schemă de retail din oraș. Centrul va integra un hypermarket Carrefour și un număr de chiriași ancorați, cu accent pe modelarea și decorarea casei”. Raportul estimează că centrul comercial va deservi circa 100.000 de oameni, din zona imediat învecinată.

Așadar, din cei peste 60.000 de metri pătrați achiziționați la Roman circa 15.000 vor fi ocupați efectiv de spații comerciale, ale unor firme precum Altex, Deichman, Pepco, CCC, New Yorker și altele. (D. AILINCĂI)

ub
pietricica turism