Chiriaşii spaţiilor din Mall-ul de la Piaţa Centrală, aflat în grija societăţii Locativ Serv s-au întâlnit, luni, 8 mai, cu 7 consilieri locali, pentru a-şi spune păsurile. La cea mai recentă şedinţă a consiliului local pietrean, oamenii s-au plâns de facturile mari, dar şi de faptul că cei de la parter plătesc liftul şi scările rulante, chiar dacă nu le folosesc. Mai mult, tot cei de la parter se plâng şi de facturile la căldură. Atunci consilierii au promis că vor venit la faţa locului.  Întâlnirea, iniţiată la parterul clădirii, a continuat în biroul directorului Jănel Iosub, după ce discuţiile au ajuns în punctul în care nu se mai înţelegea “om cu om”.

ub.ro

Unul dintre chiriaşi, Daniel Gherghel, s-a întrebat retoric “cum să plătesc factură la căldură, dacă eu toată iarna am îngheţat de frig? Mai mult, de ce să plătesc lift şi scări rulante, dacă nu le folosesc. Să plătească cei de la etaje. Clienţii mei nu le folosesc. De un an fac sesizări peste sesizări la primărie, dar nimeni nu ne bagă în seamă“.

Sorin Fătu, un alt chiriaş de la parterul  Mall-lui, spunea “am înţeles că de la 1 ianuarie 2018 vom plăti mai puţin la impozite şi asta după ce tot noi am întrebat în stânga şi dreapta. De când a venit Gheorghe Căescu am avut probleme cu facturile. Înainte nu ni se imputau scările şi liftul, iar căldura se plătea la jumătate. Noi vă mulţumim că aţi venit şi aţi discutat cu noi, dar vrem şi nişte soluţii“.

La întâlnire au participat consilierii locali: Cristian Sauciuc şi Marius Ghineţ de la PMP, Cătălin Misăilă – ALDE, liberalul Paul Pintilie  şi social-democraţii – Victor Marghidan, Maria Moroiu şi Victoria Păduraru.

Jănel Iosub, directorul LocativServ, societate care are încheiat contract de prestări servicii cu Primăria Piatra Neamţ, a dat nişte explicaţii: “Indiferent dacă are contract cu mine sau cu primăria, chiriaşul trebuie să plătească 3 euro pe mp şi tot atâta pentru utilităţi. Cheltuielile retroactive nu se şterg. Mă bucur că primăria face contracte şi calculează, eu dau fluturaşii. Am făcut numeroase adrese la primărie pentru diverse reparaţii, dar nu am primit nici un răspuns“.

Conform contractului nr. 29395 din 10 iulie 2015, “lucrările de reparaţii curente, service şi intervenţiile ce pot fi efectuate cu personalul propriu, vor fi efectuate cu acordul proprietarului şi pe cheltuiala prestatorului. Eventualele lucrări de reparaţii generale, renovări sau recompartimentări vor fi efectuate numai cu acordul proprietarului şi pe cheltuala acestuia“.

Acum, depinde unde se încadrează uşa rotativă stricată, diversele geamuri sparte, uşi peticite sau fire şi cabluri care atârnă. Consilierii au luat notiţe, vor urma consultări şi poate vor fi găsite şi soluţii. Cert este că oamenii s-au cam săturat şi de facturi care ustură la buzunar, dar şi de drumuri şi demersuri fără finalitate. (V.B.)

pietricica turism

1 COMENTARIU

  1. Daca nu isi permit sa plătească de ce nu caută sa inchirieze spații in alta locație? Majoritatea clienților spațiilor de la parter folosesc scările si lifturile, mi se pare corect să se plătească la chirie. Plata serviciilor de paza nu cred ca ar trebui cuprinse în facturile de utilități. Paza clădirii ar trebui asigurată de Primărie nu de chiriași.

Comments are closed.