0:00

Centrală ţi-ai luat, service ai căpătat!, ZCH NEWS - sursa ta de informații

* beneficiar: „Centrala n-a mers bine nici măcar o secundă”

* vânzător: “Discuția s-a purtat pe un ton ridicat”

* service: „Cât am stat lângă centrală, nu a ieșit deloc fum…”

* OPC a „pasat” reclamantul la tribunal

Soții Popoaia au achiziționat, prin firma SC Popexpo SRL, în luna octombrie a anului trecut, o centrală Kaldera, pe lemn, cu gazeificare, de la unul din punctele de lucru Romstal din oraș, situat pe b-dul General Dăscălescu. Intenția cumpărătorilor era să monteze respectiva centrală la casa de vacanță pe care familia o deține la Petricani. De la punerea instalației respective în funcțiune, luna trecută, centrala, – spun proprietarii –  pentru care oamenii au scos din buzunar o sumă deloc de neglijat – 10.500 lei, le-a creat numai probleme, ajungând, într-un final, să le afume locuința.

Centrală ţi-ai luat, service ai căpătat!, ZCH NEWS - sursa ta de informații

A urmat o adevărată telenovelă, în care vina este aruncată de la vânzător la cel care asigură service-ul și amândoi au găsit vinovatul perfect și anume… cumpărătorul. Adică cel care a dat bani pe centrala care are garanție, cel care a făcut, pe banii lui modificări cerute la instalație și care nu se poate folosi de bunul achiziționat. Culmea, protecția consumatorului l-a trimis la instanță, deoarece este consumator pe persoană juridică. Dacă cumpăra pe nume propriu, putea să intervină Protecția consumatorului, de unde deducem că există consumatori și consumatori. Vă prezentăm cazul tocmai pentru a trage învățămintele de rigoare în alegerea centralelor, a magazinelor și a firmelor de service.

Centrală ţi-ai luat, service ai căpătat!, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Varianta cumpărători

„În luna decembrie, a venit la noi domnul Valentin Stanciu, din partea societății Sagio Impex SRL, responsabilă pe partea de service, pentru a pune centrala în funcțiune. Din acel moment, n-a mers bine nici măcar o secundă. Nici măcar când a fost pusă în funcțiune n-a mers, n-am putut să ne folosim de ea absolut deloc. La o săptămână, la invitația noastră, domnia sa a revenit, pentru că i-am spus că nu funcționează. A venit și ne-a propus să încercăm să mai montăm un ventilator. În acel moment, i-am precizat că toate aceste aspecte trebuiau verificate de la bun început, nu să ajungem să se facă experimente pe banii noștri”, spune Ioan Popoaia, completat de soție: „Domnul Stanciu n-avea nicio certitudine că montarea unui alt ventilator va face ca respectiva centrală să funcționeze. Mai mult decât atât, a mai venit încă o dată, a treia oară, deci, când ne-a propus o altă soluție. Am făcut o altă cheltuilă, de 5.000 de lei, ca să facem instalația mai mare, să schimbăm distribuitorul. Am făcut zeci și zeci de sesizări telefonice la București, ca să ni se rezolve problema. Nu s-a luat nicio măsură, nici în scris, nici în alt fel. Casa ne-a fost afumată, dar nimeni nu vrea să ne înțeleagă. Ni s-a spus că și-au făcut treaba și că nu au cum să ne-o primească înapoi”.

Centrală ţi-ai luat, service ai căpătat!, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Pe de altă parte, soții Popoaia susțin că au fost mințiți de cei de la service, pentru că li s-a comunicat că a fost trimis un reprezentant la ei acasă, pentru a face o contraexpertiză. „Am primit, la un moment dat, un telefon, prin care eram anunțați de reprezentantul însărcinat cu efectuarea contraexpertizei că este la noi la poartă. Unde? – l-am întrebat – din moment ce noi locuim la Piatra Neamț, și nu avem poartă la bloc. Mi-a spus că este la Petricani, că a văzut o femeie în curte, dar că nu a vorbit cu ea. Nu mi se pare corect să fiu anunțat exact în momentul în care respectivul a ajuns în fața porții. Trebuia să facă acest lucru înainte ca dumnealui să plece la drum, pentru ca și noi să avem timp să ajungem la Petricani. Așa ar fi fost normal, însă acest lucru nu s-a întâmplat”.

Ajunși la capătul răbdării, oamenii au pus centrala în mașină și au venit cu ea exact în locul din care a fost cumpărată, în speranța că vor putea s-o returneze.

Varianta Romstal

Directorul sucursalei Romstal Piatra Neamț, Ane Marie Helbet, spune că, din momentul achiziționării centralei, aceasta este a proprietarului, iar remedierea oricărei defecțiuni cade în sarcina firmei de service.

„Noi suntem dispuși, în continuare, la rezolvarea situației pe cale amiabilă. Nu putem să primim înapoi cazanul și să îl înlocuim, fără să avem fișa de constatare tehnică. Nu am făcut noi legea, așa este ea, noi o respectăm. Nu ar fi nicio problemă să schimbăm cazanul respectiv, dar totul depinde de fișa tehnică. Din ceea ce știu, familia Popoaia le-a spus celor de la service să nu vină să facă vreo constatare, pentru că nu vor fi primiți. De când sunt director la această firmă, nu au fost probleme de niciun fel. Să nu mai vorbesc de faptul că discuția s-a purtat pe un ton ridicat, nicidecum în mod normal”, precizează directorul Romstal.

Varianta Sagio Impex

Valentin Stanciu, reprezentantul societății care are contract cu Romstal pe partea de service, spune că nu el a fost cel ce a montat centrala. „Există niște proceduri pe care le urmărim. Eu am fost solicitat să merg la punerea în funcțiune a centralei, lucru pe care l-am și făcut, iar centrala a mers. Orice defecțiune apărută pe parcurs îmi este adusă la cunoștință și eu sunt obligat să o remediez. Când m-am dus acolo ultima oară, am constatat că ventilatorul de la cazan nu funcționează cum trebuie. Acesta se înlocuiește în garanție. Când au aflat acest lucru soții Popoaia, dar mai ales doamna Popoaia, au zis că Romstalul să își ia centrala și să dea banii înapoi. În asemenea cazuri, sunt niște proceduri, care țin de Departamentul Național de Service, la București. DNS-ul mi-a spus ca a doua zi să mă duc să rezolv problema. Nu am fost lăsat să intru să îmi fac treaba până la capăt. Nu eu am recomandat echipamentul, nu eu l-am vândut, nu eu l-am montat, nu eu l-am stricat. Am făcut absolut tot ca să funcționeze, conform obligațiilor contractuale. Beneficiarul lucrărilor poate semna pe fișa de intervenție că este sau nu este de acord cu cele constatate, și, eventual, poate semnala și eventualele obiecțiuni. Soții Popoaia nu au semnat, însă, această hârtie, pentru că erau prinși cu alte probleme. Cât am stat eu lângă centrală, nu a ieșit deloc fum…”, spune Valentin Stanciu.

Varianta Protecția Consumatorului

Ioan Popoaia s-a adresat și Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului Neamț, în speranța că instituția are competența de a rezolva problema. Răspunsul pe care l-a primit de la reprezentanții OPC a fost că situația nu este de competența Oficiului, întrucât este un litigiu între două societăți comerciale, deci cu personalitate juridică – SC Popexpo SRL (cumpărătorul) și Romstal Imex SRL (vânzătorul) – iar rezolvarea situației se poate face doar în instanță. „O să mă adresez și instanței de judecată, nu este asta o problemă. Dacă aș fi cumpărat centrala pe persoană fizică, totul ar fi fost mult mai simplu. Voi încerca și varianta judecătorească”, spune Ionel Popoaia.

Alex SÎRBU

Articolul precedentUbi concordia, ibi victoria!*
Articolul următorCriticul literar Constantin Pricop, la 65 de ani