În perioada imediat următoare, personalul Primăriei Târgu Neamț va fi reorganizat, iar în virtutea acestei măsuri toți salariații vor fi evaluați. Primarul Daniel Harpa a anunțat că vrea ca toți angajații să fie evaluați din punct de vedere profesional și nu exclude schimbări de funcții și/ sau posturi. Mai mult, acesta a spus că i-ar surâde ideea ca toate posturile de conducere din instituție să fie scoase la concurs. Cu excepția demnităților alese, desigur. ”Vom face o evaluare profesională a fiecărui angajat în parte. O să avem în vedere ca fiecare funcționar public să respecte fișa postului. Trebuie să fim conștienți că, din luna februarie, vor fi mărite salariile cu 20% și, de aceea, vom crește și noi standardul. Asta nu înseamnă că vom da pe cineva afară. Nu știu dacă vom face schimbări de funcții, însă vom face tot posibilul ca fiecare angajat să-și merite postul. Nu e exclus să scoatem la concurs toate posturilor de conducere, dar asta după o evaluare pertinentă și după ce vom consulta și Prefectura”, spune primarul Daniel Harpa.

Și viceprimarul Vasile Apopei crede oportună această evaluare: ”Din discuțiile pe care le-am avut cu domnul primar și cu administratorul public, ne dorim să facem o analiză a activității din primărie, pentru a vedea exact unde ne aflăm din punct de vedere al criteriilor de performanță. Vrem să identificăm unde sunt probleme și, după această identificare, să accesăm niște cursuri de perfecționare profesională pentru cei care au nevoie de îmbunătățiri în activitatea lor. Din punctul meu de vedere, dezvoltarea profesională este necesară. O reorganizare pe funcții și posturi este posibilă, pentru că nimeni nu este bătut în cuie. Practic, se va face o evaluare a managementului administrativ, la tot ce înseamnă activitate în primărie. Dorim să știm nemulțumirile cetățenilor, dar și problemele salariaților. În urma acestei analize, vom identifica problemele și vom reactualiza fișa postului. De aceea, ne dorim înființarea acelui Birou Unic. Conceptul de reorganizare nu înseamnă concediere. Iar acele cursuri de perfecționare profesională ne dorim să fie reale, nu să se meargă la plajă sau la schi. Există posibilitatea ca aceste cursuri să se facă chiar în primărie. Însă, repet, activitatea primăriei este ca un sistem și trebuie să depistăm dacă există vreo rotiță care nu funcționează și, dacă nu se poate repara, schimbăm rotița. Deci, este posibil să fie și schimbări, dacă se impune. Întotdeauna este loc de mai bine și, nu mă feresc să o spun, nu toți salariații din primărie își fac treaba. Aș dori să existe un feed-back între cetățeni și angajații primăriei și să existe o transparență”.

Primăria Târgu Neamț are 184 de angajați, în instituția propriu-zisă, la Evidența Populației, în cabinetele medicale din școli, plus 15 funcționari publici la Direcția de Asistență Socială, fără însoțitorii persoanelor cu handicap și fără asistenții maternali. (C.T. STURZU)

1 COMENTARIU

  1. foarte buna idee ,numai sa se puna in practica ptr ca sint persoane in primarie care privesc de sus cetatenii orasusui ,sa invete ca sint acolo in slujba noastra .si sint multi care cind le deschizi usa la birou te privesc si le citesti pe fata ca se intreaba ce mai vrea si asta.succes

LĂSAȚI UN MESAJ